728 x 90

زندان تهران بزرگ - اعتراض به کف‌خوابی، کریدورخوابی و دوترک خوابی

اعتراض به کف‌خوابی، کریدورخوابی و دوترک خوابی
اعتراض به کف‌خوابی، کریدورخوابی و دوترک خوابی

جمعی از زندانیان زندان تهران بزرگ طی نامه سرگشاده‌یی نسبت به وضعیت معیشتی در این زندان و فشارهای طاقت‌فرسا در آن اعتراض کردند.

در قسمتی از این نامه آمده است:‌ زندانها در حال انفجار از جمعیت است. بند ۹تیپ ۱زندان تهران بزرگ، بیش از ۴۰۰زندانی در سالنی جا گرفته‌اند که ظرفیت نگهداری آن تنها ۲۰۰نفر است. کف‌خوابی، کریدورخوابی و زجر آور‌تر از همه دو ترک‌خوابی، آسیب‌های شدیدی به روح انسانها می‌زند. اینجا به‌واقع یک شکنجه‌گاه است.

 

متن نامه زندانیان به شرح زیر است:

«بیش از ۱۸ملیون پرونده قضایی، ۷۰۰هزار زندانی، صد‌ها زندانی عقیدتی که تنها به جرم اندیشیدن و سرخم نکردن در برابر ظلم و بیدادگران محکوم به تحمل حبس شده‌اند و حتی از حقوق بدیهی خود در شکنجه‌گاههای خامنه‌ای محروم هستند.

ظلم به کارگران، معلمان، بازنشستگان و جوانان و غیره؛ این بود آرمانهای امام راحل؟!

 

زندانها در حال انفجار از جمعیت است. هزاران جوان که به لطف اقتصاد مقاومتی محروم از داشتن شغل بوده‌اند و سرقت را برای امرار معاش انتخاب کرده‌اند، تدبیری که گمان می‌کند تحریم‌ها را دور زده اما در واقع امید جوانهای این سرزمین را دور زده است، و افسردگی و اعتیاد به مواد مخدر در بین اکثر جوانها؛ این بود وعده‌های آقای دکتر؟

 

اینجا، بند ۹تیپ ۱زندان تهران بزرگ، بیش از ۴۰۰زندانی در سالنی که ظرفیت نگهداری آن تنها ۲۰۰نفر می‌باشد یعنی دست‌کم ۲۰۰انسان را از جمله دو درویش که برای گرفتن حقوق بدیهی خود مجبور به اعتصاب غذا شده‌اند را از تخت که از حقوق بدیهی یک زندانی است محروم کرده‌اند.

کف‌خوابی، کریدورخوابی و زجرآور‌تر از همه دو ترک‌خوابی، آسیب‌های شدیدی به روح انسانهایی می‌زند که اکثر آنها به واقع مجرم نیستند و یا اگر هستند قربانی سیستم آموزشی و اقتصادی هستند. اینجا به‌واقع یک شکنجه‌گاه یا تخریب‌گاه است.

 

حاکمان فعلی ایران اما به جای رسیدگی به انتقاد‌ها و شکایتها منتقدان و روزنامه‌نگاران را سرکوب کردند. حاکمان کشور به جای حل مشکلات مردم عزمشان را برای سرکوب انعکاس‌دهنده‌ٔ درد‌ها و مشکلات مردم جزم کرده‌اند. دور زدن تحریم‌ها، دور زدن مردم با گزینه‌های بد و بدتر‌ی که به واقع هر فرد و گزینه بد‌ترین‌ها بوده‌اند دشوار در عصر ارتباطات، دشوار‌تر از پیش شده است.

 

پس این بار ما شما را برای همیشه دور می‌زنیم تا دیگر دور زده نشویم. تمام آنان که در دستگیری، حبس و شکنجه و محبوس کردن دگراندیشان دست داشتند به‌زودی در دادگاههای ما محاکمه خواهند شد و این آخرین فرصت است برای کسانی که تا کنون مزدور آنها و علیه مردم بوده‌اند. بترسید از روز محاکمه که مجازات سختی در انتظار شماست.

جمعی از زندانیان زندان تهران بزرگ - ۲۳آبان ۹۷

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/183bcc84-0079-4fe0-aeb3-9640c67f9247"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات