728 x 90

زندان اطلاعات اهواز، بازداشتگاه فوق امنیتی برای زندانیان سیاسی

بازداشتگاه فوق امنیتی برای زندانیان سیاسی
بازداشتگاه فوق امنیتی برای زندانیان سیاسی

بنابر گزارشات رسیده بسیاری از بازداشت شدگان تظاهرات اخیر مردم در شهرهای جنوبی کشور به زندان اطلاعات اهواز منتقل شده و مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته‌اند. گزارش حاضر تلخیصی است از اخبار و اطلاعات دریافتی از درون زندان و خانواده‌های بازداشت شدگان.

 

زندان اطلاعات اهواز زندانی فوق امنیتی و سری

زندان اطلاعات اهواز موسوم به بازداشتگاه رجایی،  یک زندان فوق امنیتی و سری است که در میدان چهارشیر اهواز؛ پشت بیمارستان ابوذر قرار دارد.

این بازداشتگاه مربوط به اداره بدنام اطلاعات رژیم آخوندی در اهواز بوده و زندانیان سیاسی را در آن نگهداری می‌کنند. این محل چند ورودی دارد. یکی از ورودی های آن از طرف فلکه چهارشیر است که برای رد گم کردن تابلو بسیج بر آن نصب شده است. راه ورودی دیگر زندان اطلاعات اهواز از طرف ساختمان سپاه پاسداران خامنه ای در این شهر است.

زندان اطلاعات اهواز از ۲ سالن عمومی و چندین سلول انفرادی تشکیل شده است. بسیاری از فعالین سیاسی و بازداشت شدگان پس از دستگیری توسط مزدوران وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به این مکان منتقل شده و تحت بازجویی و شکنجه قرار می‌گیرند.

علاوه بر زندان اطلاعات اهواز که در فلکه چهارشیر قرار دارد؛ بازداشتگاههای دیگری نیز در اهواز وجود دارند که یکی از آنها در خیابان گلستان است.

ولی اکثر بازداشت شدگان شهر اهواز به زندان اطلاعات اهواز منتقل شده پس از بازجویی چند ماهه به سایر زندانها منتقل می شوند.

 

زندان اطلاعات اهواز محل دفن زندانیان سیاسی قتل عام شده در کشتار ۶۷

پیر مردی از اهالی اهواز که در گذشته راننده بولدوزر بوده است؛ می‌گوید در محوطه بازداشتگاه اطلاعات اهواز در ۵۰۰ متری فلکه چهارشیر؛ در سال ۶۷ گودال های بزرگی حفر و جنازه هایی به صورت جمعی دفن شده‌اند که مربوط به زندانیان سیاسی قتل عام شده در کشتار تابستان سال ۱۳۶۷ است. راننده بولدوزر مزبور گفته است ؛ چند بار برای پوشاندن و اختفای این گودالها به کار گرفته شده و شاهد دفن جمعی پیکرها بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

برخی از جنایاتی که توسط اداره بدنام اطلاعات آخوندی، از جمله در زندان اطلاعات اهواز انجام میشود بصورت جسته و گریخته به بیرون درز میکند ، از جمله نمونه سید حبیب رحمانی ۳۰ساله و متاهل دارای سه فرزند از اهالی کوی علوی که در خرداد ۱۳۹۶ناپدید شد. پس از پیگیریهای مستمر خانواده رحمانی و مراجعه به زندانها و نهادهای اطلاعاتی و بیدادگاههای رژیم ایران، از وجود او در بازداشتگاه اطلاعات آخوندی در اهواز مطلع می‌شوند.

اما ستاد خبری اطلاعات اهواز از وجود سید حبیب رحمانی در بازداشتگاهها اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. ولی روز پنجشنبه ۲۶بهمن ۹۶ در تماسی از ستاد خبری اطلاعات اهواز، خانواده رحمانی احضار و اعلام می‌کنند که فرزندشان اعدام شده  است. خانواده رحمانی توسط اطلاعات اهواز تهدید شدند که نبایستی مراسم فاتحه خوانی برگزار کنند. از مفقود انگاشتن و سپس اعلام خبر اعدام این زندانی پس از حدود ۸ ماه پر واضح است در سکوت و مخفی کاری چه  فشارها و شکنجه هایی بر این زندانی وارد شده و این سئوال باقی است که این زندانی زیر شکنجه به قتل رسیده یا به ادعای اطلاعات بدنام آخوندی اعدام شده است . خاطر نشان میشود، اطلاعی از علت دستگیری و اعدام این زندانی منتشر نشد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cc6fd0d-979d-4536-a500-284adb7a7614"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات