728 x 90

زمینه‌سازیهای مسخرهٔ تلویزیونی قضاییه جلادان در مورد حکم اعدام نوید افکاری

زندانی سیاسی نوید افکاری
زندانی سیاسی نوید افکاری

به‌دنبال زمینه‌سازیهای تلویزیونی قضاییه جلادان علیه نوید افکاری رویترز گزارش داد: «تلویزیون دولتی رژیم ایران روز شنبه ۱۵شهریور فیلمی که ظاهراً اعترافات نوید افکاری کشتی‌گیر ایرانی است را پخش کرد. ولی نوید افکاری در نوار ضبط شده‌ای که در شبکه‌های اجتماعی پخش شده بود گفته بود او را مجبور به امضای این اسناد کرده‌اند».

رویترز خاطرنشان کرد که وکیل او این ویدئو را رد کرده و می‌گوید: «هیچ سند روشنی که ثابت کند موکل او مقصر است وجود ندارد».

این در حالیست که گزارشها از شیراز حاکیست نوید افکاری قهرمان کشتی که در احکام شقاوت‌بار قضاییه جلادان به‌خاطر شرکت در تظاهرات به دو بار اعدام محکوم شده، از ساعت ۲۱ پنجشنبه توسط دژخیمان خامنه‌ای در زندان شیراز از بندی که در آن محبوس بوده خارج شده و به بند امنیتی عبرت زندان عادل‌آباد شیراز منتقل شده است. تا ارتباط او با بستگان و بیرون زندان کاملاً قطع باشد و امکان هیچگونه واکنشی نداشته باشد .

شایان ذکر است که خانم مریم رجوی در سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت سالگرد تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران با اشاره به جابه‌جایی نگران‌کننده نوید افکاری در زندان به اقدامات داخلی و بین‌المللی برای جلوگیری از اعدام او فراخوان داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c10b90cb-48c8-4189-8b16-fe8aa9ef7ef6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات