728 x 90

زلنسکی: دهها موشک و پهپاد ایرانی زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف قرار دادند

انفجارها در  کیف پایتخت اوکراین
انفجارها در کیف پایتخت اوکراین

رویترز به‌نقل از پلیس کی‌یف نوشت: در حملات موشکی روسیه به کی‌یف پایتخت اوکراین در روز دوشنبه ۱۸مهرماه حداقل پنج نفر کشته و ۱۲نفر زخمی شدند. پلیس در بیانیه‌یی در صفحه فیس‌بوک خود گفت: «بیشتر ضربه‌ها در مرکز پایتخت بوده است. در حال حاضر مجروح شدن ۱۲نفر مشخص است که پنج نفر کشته شده‌اند.

 

بل ترو خبرنگار بین‌المللی ایندیپندنت در گزارشی نوشت: زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین ویدئویی از خیابان ارسال می‌کند که می‌گوید دهها موشک و پهپاد ایرانی به اوکراین از جمله کی‌یف، خملنیتسکی، لویو، دنیپرو، وینیتسیا، زاپوریژژیا، سومی، خارکیف، ژیتومیر و غیره شلیک شده‌اند. آنها وحشت و هرج و مرج را می‌خواهند.

 

دیلی‌تلگراف لندن نوشت: زیرساختهای انرژی اوکراین هدف پهپادهای ساخت ایران
رئیس‌جمهور ولادیمیر زلنسکی گفت روسیه زیرساختهای انرژی اوکراین را در جریان حملات روز دوشنبه صبح به چندین شهر اوکراین از جمله با استفاده از پهپادهای ساخت ایران هدف قرار داده است.
زلنسکی روز دوشنبه صبح در یک پیام ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی گفت: «امروز صبح سختی است. ما با تروریست‌ها سر و کار داریم. دهها موشک و پهپادهای شاهد ایرانی. آنها دو هدف دارند. تأسیسات انرژی در سراسر کشور... آنها وحشت و هرج و مرج می‌خواهند، می‌خواهند سیستم انرژی ما را نابود کنند».

 

پولتیکو روز دوشنبه ۱۸مهرماه در گزارشی از انفجارها در کیف پایتخت اوکراین نوشت: چندین انفجار در قلب کیف پایتخت اوکراین گزارش‌شده است. این انفجارها دو روز پس از انفجار یک پل استراتژیک کریمه به روسیه روی داده است.
به گفته مقامات محلی و تصاویر، انفجارهای متعدد صبح روز دوشنبه در کیف گزارش‌شده است که اولین باری است که پایتخت اوکراین از ۲۶ژوئن مورد حمله قرار گرفته است.

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف گفت که چندین انفجار در منطقه شوچنکیفسکی در قلب شهر رخ داده است. تصاویر گرفته شده توسط خبرنگاران نشان می‌دهد که آوار و وسایل نقلیه در میان ساعت شلوغی آتش گرفته‌اند.

سرویس‌های اورژانس اوکراین گفتند که در این حملات تعدادی کشته و زخمی شدند، هر چند هنوز مشخص نیست که چه تعداد.
این انفجارها دو روز پس از انفجار یک پل استراتژیک کریمه به روسیه روی داد. اوکراین مسئولیت آن حمله را برعهده نگرفت اما بسیاری از مقامات آن را به‌عنوان یک ضربه تحقیرآمیز به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه جشن گرفتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/403342b3-7cc4-4fdd-a6cc-8e8f12d17047"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات