728 x 90

زلنسکی: از اول سپتامبر تا حالا ۶۰۰۰کیلومتر مربع را آزاد کرده‌ایم

اوکراین
اوکراین

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، روز دوشنبه ۲۱شهریور گفت که اگر چه ضدحملات اوکراین علیه ارتش روسیه به‌تازگی آغاز شده است، اما نیروهای اوکراینی در همین مدت «پیش‌روی‌های چشمگیری» داشته‌اند.

آقای بلینکن که جهت مذاکرات اقتصادی به مکزیک سفر کرده است این اظهارات را در پاسخ به یکی از خبرنگاران بیان کرد که ارزیابی او از تحولات اوکراین را جویا شد.

نیروهای اوکراینی طی روزهای اخیر دهها شهرک را باز پس گرفته‌اند و این پیروزی‌ها پس از آن ممکن شد که نیروهای روسیه روز شنبه پایگاه اصلی خود در شمال شرق اوکراین را رها کردند و به عقب‌نشینی واداشته شدند.

روز دوشنبه۲۱ شهریور ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، اعلام کرد که نیروهای اوکراینی با ضدحمله‌های خود طی ماه جاری میلادی ۶هزار کیلومتر از خاک این کشور را از روس‌ها باز پس گرفته‌اند.

اوکراین مدعی پیروزیهای گسترده‌یی در منطقه خارکیف در شمال شرق این کشور از طریق ضدحمله‌های برق‌آسا شده است و می‌گوید که شهرهای ایزیوم، کوپیانسک و بالاکلیا را آزاد کرده است.

کی‌یف هم‌چنین از پیروزهای بزرگ ارتش خود در منطقه جنوبی خرسون خبر داده و اعلام کرده که ۵۰۰کیلومتر از خاک اوکراین در این منطقه به تصرف نیروهای اوکراینی درآمده‌اند.

-ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f80b480d-8db7-4596-bfa0-cb9f2a306491"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات