728 x 90

لی زلدین: آمریکا باید دیپلماتهای رژیم ایران را اخراج کند

لی زلدین نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا
لی زلدین نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا

لی زلدین نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا در واکنش به تلاش رژیم آخوندی برای دخالت در انتخابات آمریکا گفت: «هک کردن رژیم ایران در انتخابات آمریکا بایستی عواقب داشته باشد که شامل فعالیت تهاجمی سایبری یا تحریم افزوده مالی یا فسخ ویزای دیپلماتیک باشد».

وی افزود: «آمریکا باید ضمن ابطال ویزای دیپلمات‌های رژیم ایران در سازمان ملل، باید آنها را از آمریکا اخراج کند و دیگر به آنها ویزا ندهد».

پایگاه خبری فاکس نیوز روز ۶ آبان ۹۹ در این باره نوشت: یکی از نمایندگان کنگره به فاکس نیوز گفت: ایالات متحده باید «به‌شدت» در حرف و عمل، علیه دیپلماتهای ایرانی در تلافی به ادعای تهران در هک کردن انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ پاسخ دهد.

لی زلدین نماینده کنگره آمریکا از ​​نیویورک و عضو کمیته امور خارجه کنگره آمریکا گفت: او معتقد است بسیار مهم است که دولت ایالات متحده به این ادعاها پاسخ دهد.

این به‌معنی فعالیت‌های سایبری تهاجمی و تحریم‌های اضافی مالی یا لغو ویزای دیپلماتهای ایرانی است. آنها در خاک ما هستند. آنها باید به صلاحیت قضایی ما و قانون ما احترام بگذارند و هنگامی که (بخواهند قضاییه ما) را آزمایش می‌کنند، (باید بدانند) این یکی از نمونه‌های جدی است، این کار باید عواقبی داشته باشد و باید متوقف و جلوی آن گرفته شود.

دولت ترامپ هفته گذشته اعلام کرد، ادعا شده است: ایران و هم‌چنین روسیه برای گرفتن اطلاعات ثبت نام رأی دهندگان سیستم‌های رأی‌گیری را هک کرده‌اند و در یک رسانه اجتماعی آن را اعلام کرده و کارزار اطلاعات نادرست و ارسال نامه‌های الکترونیکی با هدف ایجاد اخلال در انتخابات آغاز کردند.

مقامات گزارش دادند که ایران و روسیه (اطلاعات مربوط به شیوه) ثبت نام رأی دهندگان را به دست آوردند.

روز دوشنبه (وزارت خزانه‌داری آمریکا) پنج نهاد ایرانی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس و سازمانهای پخش و رسانه‌های اجتماعی متعلق به دولت را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری گفت ایران روند انتخاباتی ایالات متحده را با تلاشهای گستاخانه برای ایجاد اختلاف در بین مردم رأی دهنده با انتشار اطلاعات نادرست هدف قرار داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/732f5fb7-bcfa-416d-9dbc-003b9146fbc9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات