728 x 90

زلاند نو سه فرد و یک نهاد ایرانی را تحریم کرد

زلاندنو
زلاندنو

نانایا ماهوتا، وزیر خارجه زلاندنو (امروز چهارشنبه ۲۳آذر) ۳فرد و یک نهاد ایرانی را که در ساخت و عرضه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه دست دارند، تحریم کرد.
وزیر خارجه زلاند نو گفت: تحریم‌های جدیدی علیه رژیم ایران به‌دلیل ارائه فناوری تسلیحاتی به روسیه که باعث مرگ و جراحت غیرنظامیان اوکراینی می‌شود، به‌عنوان بخشی از پاسخ مستمر ما به این جنگ، اعمال می‌شود.
نانایا ماهوتا، وزیر خارجه زلاندنو افزود، زلاند نو ۳فرد و یک نهاد ایرانی را که در ساخت و عرضه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه دست داشته‌اند، تحریم کرده است.
نانایا ماهوتا گفت: «ایران اکنون سومین کشوری است که بر اساس قانون تحریم‌های روسیه در کنار روسیه و بلاروس تحریم شده است.
وی افزود: اقدامات رژیم ایران حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تهدید می‌کند. حملات به غیرنظامیان در اوکراین محکوم است.
۳تن از فرماندهان سپاه پاسداران، سعید آقاجانی و امیرعلی حاجی زاده، محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، و تولیدکننده هواپیماهای بدون سرنشین صنایع هوانوردی شاهد از جمله افرادی و شرکتهایی هستند که تحریم شده‌اند.
ما در کنار مردم اوکراین ایستاده‌ایم. ما هم‌چنان خواستار خویشتنداری مقامات ایرانی در واکنش به تظاهرات و حمایت بیشتر از حقوق زنان و آزادی بیان هستیم. ما سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات حقوق‌بشر در ایران را محکوم می‌کنیم. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b72e12b-036a-4e10-aa85-32e8de13e3e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات