728 x 90

زاکانی: قطعات تعمیری برگشتی با ۳۰۰پوند مواد منفجره چندین هزار سانتریفوژ را از دور خارج کرد

تأسیسات هسته‌ای نطنز
تأسیسات هسته‌ای نطنز

زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع درباره انفجار در تاسیسات اتمی نطنز گفت: بخشی از تأسیسات را برای تعمیر به خارج از کشور می‌فرستند و آن قطعات با ۳۰۰پوند مواد منفجره برمی‌گردد و سیستم امنیتی توجهی نمی‌کند.

وی گفت: در اتفاق اخیر نطنز چندین هزار سانتریفوژ از رده خارج شد. طی همین چند ماه دو نوبت در نطنز که یک مجموعه پرظرفیت ما را که دچار خرابی می‌شود منتقل می‌کنند خارج از کشور که این را تعمیر کنند بعد با ۳۰۰ پوند مواد اون را مهیا می‌کنند می‌آورند داخل کشور و سیستم امنیتی ما توجه نمی‌کند این نباید ما را حساس بکند؟؟ این‌که اتفاقی دیروز می‌افتد و در حوزه برق عملاً بخش عمده‌یی از امکانات غنی‌سازی ما از بین می‌رود این نباید ما را حساس بکند؟! علی‌القاعده اینجا بهشت جواسیس هست. جاسوس‌ها اینجا دارند جولان می‌دهند و این سیستم امنیتی است که باید هوشیار باشد.

 

زاکانی روز ۲۳فروردین در برنامه تلویزیون حکومتی افق گفت: اخیراً نمایندگان از برخی تأسیسات بازدید داشتند؛ بعد از بازدید از میزان خسارات وارد شده خون گریه می‌کردند. بخشی از تأسیسات کاملاً تعطیل شده و از بین رفته است.این که می‌آیند در نطنز توی سیستم حساس ما توی میز کار لوازم حساس مواد منفجره کار می گذارند و این‌که می‌آیند امروز در گود در سیستم برق ما و شرایطی را دنبال می‌کنند که یک دفعه چندین هزار سانتریفوژ ما آسیب می‌خورد و از بین می‌رود این ساده است؟

عضو مجلس ارتجاع در دعوای باندی بر سر مذاکرات با کشورهای اروپایی و آمریکا گفت: فارغ از هر نتیجه‌یی که مذاکرات وین داشته باشد، اساس راستی‌آزمایی اقدامات آمریکایی‌ها باید توسط مجلس صورت گیرد و دولت صلاحیت راستی‌آزمایی در این حوزه را ندارد.

وی افزود: برخی از آقایان در بالاترین مقامات گفتند که قانون هسته‌یی مجلس قانون مزخرفی است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/830fd4fe-cc78-4893-835b-84a77804aff3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات