728 x 90

ریموند تنتر عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا: نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران

قتل عام سال ۶۷
قتل عام سال ۶۷

پروفسور ریموند تنتر عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا طی مقاله‌یی در نیوز مکس به جنایات رژیم ایران علیه مردم و از جمله قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷پرداخت.

وی نوشت:

طبق گزارش سال ۲۰۱۷وزارت‌خارجه آمریکا درباره تروریسم، رژیم ایران، بزرگترین حامی تروریسم در جهان است. این رژیم،فعالیت‌های بی‌ثبات کننده و تروریستی خود را از طریق نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه تروریستی حزب‌الله مستقر در لبنان ادامه می‌دهد.

رژیم ایران همچنین یکی از رکوردداران نقض حقوق‌بشر در جهان است.

رژیم ایران برنامه‌هایی را برای اقدامات بی‌ثبات کننده خود طراحی کرده است.

 

طبق گزارش عفو بین‌الملل، منتظری نامه‌هایی را برای خمینی ارسال کرد و به هزاران اعدامی در عرض چند روز در ژوئیه ۱۹۸۸– اشاره کرد.

به گفته عفو بین‌الملل در دسامبر ۱۹۸۸(خمینی) دستور اعدام زندانیان زیادی را صادر کرد. عمده کسانی که کشته شدند متعلق به سازمان مجاهدین خلق ایران بودند، سایر کشته شدگان متعلق به احزاب و سازمانهای مختلف دیگر بودند.

وقتی از مصطفی‌پور محمدی درباره اعدام‌های جمعی ۱۹۸۸و کشتار جمعی سؤال شد وی گفت رژیم در جنگ بود و هیچکس نباید انتظار داشته باشد که روند قانونی و حقوق شهروندی و انسانی را در زمان جنگ در نظر گرفت

عفو بین‌الملل خاطرنشان کرد پیش از این، پورمحمدی تصمیمات ”کمیسیون مرگ” را به‌عنوان ”دستورات خدا” توصیف کرده بود و تصدیق کرد که به اجرای حکم افتخار می‌کند.”

 

نیوزمکس پروفسور ریموند تنتر را به این صورت معرفی کرده است:‌ عضو ارشد در میز خاورمیانه، عضو شورای امنیت در دولت ریگان و بوش، نماینده شخصی وزیر دفاع در مذاکرات بین‌المللی امنیت و کنترل تسلیحاتی در اروپا.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1670ca59-eb0c-4468-a55c-cf9ee753a500"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات