728 x 90

ریال به سقوط شتابان خود ادامه داد، دلار از مرز ۳۶هزار و ۴۱۰تومان گذشت

سقوط ریال
سقوط ریال

بلومبرگ روز یکشنبه ۱۵ آبان‌ماه در یک گزارش اقتصادی به دو دلیل اصلی سقوط دوباره ریال در ایران پرداخت.

به‌نوشته بلومبرگ، از یک طرف، تداوم اعتراض‌های ضدحکومتی گسترده در ایران و از طرفی دیگر، نبود هیچ چشم‌انداز امیدبخش از احیای توافق هسته‌ای کشورهای غربی با رژیم ایران، موجب شده تا ارزش دلار در ایران به بالاترین حد خود برسد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده ارزش دلار آمریکا در برابر ریال ایران، روز شنبه تا ۳۶هزار و ۴۱۰تومان بالا رفت و رکود تازه‌ای ثبت کرد.

بلومبرگ در بخش دیگری از گزارش بامداد یکشنبه نوشت: از زمانی که ابراهیم رئیسی، در تابستان سال گذشته وعده داد جلوی آشفتگی بازار ارز را خواهد گرفت، دلار در ایران ۴۰درصد گران‌تر شده است.

روز جمعه، وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان، موسوم به «گروه هفت» در یک بیانیه مشترک، حکومت ایران در طیف وسیعی از مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، از جمله عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ارسال پهپادهای نظامی به روسیه، مقصر دانستند. موضوع‌هایی که هر یک به‌طور جداگانه می‌تواند وضعیت اقتصاد وابسته به‌نفت ایران را شکننده‌تر کند و به بی‌ثباتی پایدار در بازارها بیانجامد.

به‌باور کارشناسان اقتصادی، خروج سرمایه‌ها از بازارهای داخلی سهام، یک عامل دیگر بالا رفتن بهای ارز طی روزهای گذشته در ایران است.

به‌نوشته بلومبرگ، ایرانی‌ها تحت تاثیر تحولات و ناآرامی‌های سیاسی سعی می‌کنند با خرید ارزهای خارجی، از سرمایه‌ و دارایی‌هایی خود در برابر بی‌ثباتی سیاسی-اقتصادی محافظت کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e8739a7-907b-4907-9243-4f68db2d86bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات