728 x 90

رژیم ولایت فقیه؛ گرانی دارو، ارزانی جان آدمیان

گرانی دارو
گرانی دارو

نگاهی به تجهیزات و سلاحهای سرد و گرمی که گشتاپوی آخوندی در برابر جوانان آگاه و دلیر در نبرد های خیابانی بکار می‌گیرد، حکایت از هزینه‌های کلانی دارد که برای سرکوب مردم ایران خرج می‌شود. اسپری فلفل برای سرکوبگران، سلاح دم دستی و راحتی است که باعث ناراحتی شدید و مشکلات تنفسی و چشمی رزمندگان آزادی می‌شود. اما این روزها مردم ستم دیده ایران دچار تنگنا و مصیبت دیگری هم شده‌اند و آن نبود دارو و گرانی سرسام‌آور آن و به‌خصوص اسپری‌های آسم و اسپری «فلوتیکازون» برای تسکین و مداوای کودکانی است که درد می‌کشند و به‌خاطر نداشتن این اسپری لحظات نزدیک به مرگ را نیز حس می‌کنند.

در اوایل امسال مجدداً دارو کمیاب شد و هزینه‌های درمان سر به فلک کشید و هزاران نفر از مردم را تا آستانه خانه خرابی برای هزینه‌های دارو و درمان، به ماتم کشید.

 

وعده‌های فریبکارانه کارگزاران رژیم آخوندی

در اردیبهشت امسال انسولین نایاب شده بود اما معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وعده داد این‌گونه مشکلات برطرف شود: «نمی‌گوییم هیچ مشکل و کمبود دارویی نداریم، اما وضعیت رو به بهبود است. مردم دنبال انسولین بودند... هنوز اقلامی وجود دارد که به تعداد و میزان کافی در دسترس نیست» (ایسنا۱۷اردیبهشت۱۴۰۱)

 

رنج‌های گرانی سرسام‌آور دارو

مسأله فقط گرانی دارو نبود، سیاست ضدمردمی حذف ارز ۴۲۰۰تومانی که خود یک رانت عظیم برای باندهای مافیایی رژیم آخوندی بود حذف شد و دامن دارو و درمان را گرفت. کارگران و بازنشستگان و مردم تهیدست از اندک آب باریکه هم محروم شدند. و باز آواز جغد شوم گرانی شنیده شد. خبر آمد که «منتظر گرانی دارو باشید. بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروهای وارداتی تا ۶برابر و داروهای تولید داخل هم با توجه به میزان ارز تأمین مواد اولیه ۳۰تا ۱۰۰درصد افزایش قیمت داشتند» (ایلنا۲۵فروردین۱۴۰۱)

این اوضاع بهترین موقعیت برای باندهای غارتگر رژیم آخوندی بود تا با قاچاق دارو مردم بینوا را در رنج بیشتری قرار دهند.

بر اساس اعلام سازمان غذا و داروی کشور، آنتــی‌بیوتیک‌ها، انسولین، ریتالین، داروی ضد سل، داروهای تزریقی آی وی آی جی، داروهای ضدسرطان و بیماریهای خاص، صادر می‌شود. این کار قطعاً برای تهیه دلار و ارز بیشتر مورد نیاز دژخیمان خامنه‌ای صورت می‌گیرد.

این شرایط طاقت‌فرسا برای کودکان سرطانی، برای کهنسالان امراض قلبی، برای زنان دیابتی، برای بیماران محتاج پیوند اعضا، تحمل ناشدنی بود که خبر صادرات دارو به روسیه آن هم در دروان قیام ملت ایران در برابر نظام ولایت فقیه، قلبها را جریحه‌دار کرد.

 

داروهای ایران به روسیه صادر می‌شوند

رژیم آخوندی که سال‌هاست در خدمت دولت روسیه قرار گرفته است. به قیمت زجرکش کردن کودکان، سالمندان و جوانانی که زیر ضربات باتون و ساچمه و اسپری فلفل در آستانه مرگ قرار می‌گیرند، آنان را از دارو و درمان محروم کرده و داروهای حیاتی را به روسیه صادر می‌کند.

«رئیس سازمان توسعه تجارت خبر داد؛ داروهای ایران به روسیه صادر می‌شوند. خروج شرکت‌های غربی از این روسیه به‌علت تحریم‌ها، بازار مناسبی پیش روی شرکت‌های ایرانی قرار گرفته که می‌توان از آن بهره برد. اکنون توافقات خوبی در خصوص صادرات داروهای ضد سرطان انجام شده است» (سازمان توسعه تجارت ۲۴مهر۱۴۰۱)

بی شرفی و وقاحت برای کارگزاران نظام ولایت فقیه حد و اندازه ندارد. دیوار حاشا و انکار هم که بلند است. وقتی جوانان میهن را در خیابان‌ها با تیر شقاوت می‌کشند و با ضربات باتون در سرشان زجرکش می‌کنند دیگر صادر کردن دارو و انکار آن جای خود دارد.

«اخیراً سجاد اسماعیلی، مشاور سازمان غذا و دارو درباره صادرات داروهای ایرانی گفت تا زمانی که نیاز داخل کشور تأمین نشده، مجوز صادرات به هیچ شرکتی نمی‌دهد. این در حالی است که ۲۴ مهرماه یعنی در روزهایی که کمبود دارو بارها از سوی رسانه‌ها مطرح شده بود، معاون وزیر صمت از برنامه‌ریزی برای صادرات دارو به روسیه گفت... با همه اینها سؤال اینجاست که آیا در زمانی که کشور با کمبود دارویی مواجه است، صادرات به روسیه توجیه دارد؟» (تجارت‌نیوز۱۸آبان۱۴۰۱)

«تاکنون مقامات مربوطه لیست مشخصی از داروهای صادراتی به روسیه را اعلام نکردند اما مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفته «اینترفرون بتا» و «فاکتور هفت» دو قلم از این داروهای صادراتی است. اینترفرون بتا، یکی از داروهایی است که برای بیماران «ام اس» و کاهش حملات عصبی آنها تجویز می‌شود» (العربیه ۱۹آبان۱۴۰۱).

 

نایابی و گرانی شدید دارو در ایران

روش دیگر غارت و چپاول و محروم کردن جنایتکارانه بر مردم و بیماران از درمان [بعد از صدور داروهای حیاتی به روسیه] افزایش هولناک قیمت دارو در نظام فاسد و جنایتکار است.

در گزارش تکان‌دهنده‌ای که روزنامه شرق (۲۱آبان۱۴۰۱) تهیه کرده است گوشه‌ای از درد مردم به جان آمده تصویر شده است. در این گزارش به «استیصال پزشکان برای تجویز اسپریهای آسم» اشاره شده است که برای کودکان حیاتی است. داروخانه‌ها با کمبود بسیاری از اسپریهای دهانی و بینی مواجه شده‌اند. اسپری «فلوتیکازون» به‌عنوان پایه در درمان آسم کودکان تجویز می‌شود که در حال حاضر در دسترس نیست.

طبق گزارش سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت حدود بیش از ۲۰۰قلم از اقلام دارویی ایران در معرض کمبود هستند که ۸۰قلم آن در مرحله بسیار پرخطر و مابقی در مراحل بعدی قرار دارند. این در حالی است که عضو مجلس ارتجاع افزایش ۷۰۰درصدی دارو را اعلام کرده است. «نماینده مجلس: دارو ۷۰۰درصد گران شد، وضعیت دسترسی مردم به دارو فاجعه است قطعاً افرادی در پشت‌پرده این ماجرا به‌دنبال کسب سود‌های کلان هستند» (آفتاب ۲۱آبان ۱۴۰۱).

 

بقای ارتجاع، نابودی مردم است

بحران دارو و درمان، گوشه‌ای کوچک اما دردآور از ادامه حیات فاشیسم است. جوانان قیام‌آفرین و تاریخ‌ساز ایران، علاج و درمان قطعی سرطان رژیم آخوندی را در جراحی و ریشه‌کن نمودن این جرثومه مرگ زا می‌دانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16bdef3e-e8a9-49d9-b31d-1ec07c0494d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات