728 x 90

رژیم رکورددار، به کدام سمت می‌رود؟

تولید هفت نوع واکسن در ایران تحت حاکمیت آخوندها
تولید هفت نوع واکسن در ایران تحت حاکمیت آخوندها

رژیم در تبلیغاتش اصرار دارد خودش را در هر زمینه‌یی رکوردار معرفی کند، از جمله رکورددار تزریق واکسن در یک هفته، رکورد دار تولید واکسن، آن هم هفت رقم در حالی که چین با جمعیت یک و نیم میلیاردیش و با اقتصاد قدرت‌مندش فقط یک رقم واکسن تولید کرده است.

البته این ادعاها که برای مردم سوخته و رسواست. ولی چرا رژیم به این میزان دروغ نیازمند است؟ آیا می‌خواهد چیزهای مهم‌تری را زیر این دروغ‌های گوبلزی پنهان کند؟

هر چند رژیم آخوندی تلاش دارد با دروغ‌های گوبلزی صورت نظام را سرخ نشان بدهد، اما رکوردداری نظام در عرصه‌های دزدی، غارت، چپاول و ورشکستگی روزی نیست که در رسانه‌های خود رژیم منعکس نشود.

تلویزیون شبکه افق رژیم ۱۹مهر در برنامه‌ای تحت عنوان مدیریت مصرف انرژیم گفت: یارانه برق در سال۹۷ به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰تومن اعلام شده حالا این وسط یه خانواده ثروتمند هزار کیلووات برق مصرف می‌کنه و پانصدهزار تومن یارانه بهش تعلق می‌گیره و یک خانواده فقیر با صد کیلووات ساعت مصرف پنجاه هزار تومن. ماجرا به همین جا ختم نمیشه. به گزارش مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در سال۹۸دهک ثروتمند جامعه نزدیک به سه برابر دهک فقیر از انرژی بهره‌مند شده تا جایی‌که تو یک فقره مثل یارانه بنزین ثروتمندها ۲۴برابر فقرا از انرژی یارانه دریافت کردند».

البته رژیم رکوردش برای اقشار محروم و تحت سرکوب را جای دیگری زده است.

رسانه‌های حکومتی خبر دادند حسن نوروزی نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس آخوندی آمار زندانیان در زندانهای رژیم را ۲۴۰هزار نفر اعلام کرده.

«تقی رستم وندی» رئیس سابق سازمان امور اجتماعی کشور هم پیش از این گفته بود: « (نظام) با داشتن ۲۴۰هزار زندانی رتبه نهم دنیا به‌لحاظ تعداد کل زندانیان را به خود اختصاص داده است.

حسین موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری اجتماعی گفته بود «در هر ساعت ۵۰نفر وارد زندان می‌شوند». برخی منابع حکومتی هم خبر از رشد ۱۷برابری زندانها در نظام آخوندی داده بودند.

رکوردداری دیگر رژیم در سیه‌روزتر کردن کارگران ایران است. نظام به قدری در این زمینه رسوا است که رسانه‌های باند خامنه‌ای هم که دسترنج مردم محروم ارتزاق می‌کنند ناگزیر به آن اذعان کرده و می‌کنند. برای نمونه روزنامه فرهیختگان وابسته به ولایتی مشاور سیاسی خامنه‌ای روز ۱۸مهر، یک فقره از وضعیت کارگران معدن زرند کرمان خبر داده و نوشته است: «درست ۲۲اردیبهشت۹۹ بود که گزارشی از حال ناخوش معدن ۵۵ساله زغال‌سنگ زرند کرمان تهیه کردیم. حالا و بعد از یک‌سال‌ونیم گویی همان نقطه ایستاده‌ایم و مطالبات کارگران معدن زرند، هم‌چنان پابرجاست. مطالباتی که در سطح شهرستانی و استانی و حتی دیدار با امام‌جمعه ادامه یافت اما هرگز نتیجه نداشت و شرایط کارگران هم‌چنان نامطلوب و بغرنج است».

رکوردداری نظام آخوندی در بهره کشی ضدبشری از کارگران و اقشار محروم به نهادینه کردن بهره کشی با وضع قوانین است. قوانینی ضدانسانی، ضدکارگری و ضدتولید و ضدتوسعه و ضدتمام قوانین بین‌المللی در حوزهٔ حقوق کارگران.

روزنامه حکومتی مردم‌سالاری ۱۸مهر ۱۴۰۰ این‌طور اعتراف کرده است: «کارگران در فشار اقتصادی بسیاری شدیدی قرار گرفته‌اند، فشاری که طی دو سال اخیر با شیوع کرونا و تاثیر آن بر فرآیند اقتصادی بنگاههای اقتصادی بیشتر شده و منجر به انعقاد قراردادهایی غیرقانونی و ظالمانه با کارگرانی شد که برای تأمین معیشت ناچار به تن‌دادن به آن بودند... از کسر حقوق گرفته تا حذف بیمه و افزایش ساعت کار را پذیرفتند»... . این روزنامه حکومتی افزوده است: «کارفرمایان نیروهای کار را با قراردادهایی یک تا سه ماهه که بیشتر اوقات شفاهی بسته می‌شود، به کار گرفته و بعد از پایان این دوره، آنها را بیرون کرده و عده‌یی دیگر را به کار گرفتند و در این بین صدای کارگران به هیچ جایی نرسید و حتی اعتراضات آنها دیده نشد».

البته رسانه‌های حکومتی در کلی‌ترین بیان به لفظ «کارفرمایان» بسنده می‌کنند تا کارفرمای اصلی در نظام که همانا خامنه‌ای و سپاه پاسداران را در ببرند.

واقعیت این است که نظام ولایت فقیه در زمینه لاپوشانی جنایتها و چپاولها هم نظام رکورددار است. نظامی که به یقین در پرتو خشم انفجاری مردم و جوانان ایران‌زمین به پایان رکوددارهای جنایت‌بارش نزدیک می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d259bb6b-3dac-4ba8-98b6-4bcb9a9ec284"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات