728 x 90

رژیم درهم شکسته آخوندی از هر گونه رسیدگی به اعتراضات اقشار تهیدست سر باز می‌زند

تجمع غارت‌شدگان در تهران - آرشیو
تجمع غارت‌شدگان در تهران - آرشیو

اعتراضات کارگران، کشاورزان و دیگر زحمتکشان در سراسر کشور که از حقوق بنیادین خود محروم هستند‌ و توان تأمین ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی خود و خانواده‌هایشان را ندارند، ادامه دارد:
1.    مردم بندرعباس دوشنبه شب ۹دی ماه در آستانه قیام بهمن ماه با شعارهای «ایرانی باغیرت حمایت حمایت»، «هموطن باغیرت حمایت حمایت» و «مرگ بر روحانی»؛ انزجار خود از نظام ولایت فقیه را که چهار دهه است ایران را به نابودی کشانده ابراز کردند. 
2.    گروهی از مردم شهر کرمان در خیابان و میدان کوثر کرمان در حالی که دستانشان را به هم زنجیر کرده بودند، شعار سر دادند. جوانان و مردم کرمان به هنگام محاصره شدن توسط مأموران نیروی انتظامی شعار «نیروی انتظامی حمایت حمایت» سر دادند.
3.     جمعی از ساکنان مسکن مهر در سرپل‌ ذهاب در محوطه فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند. آنها به ارگانهای حکومتی که با کلاهبرداری این مجموعه‌های ساختمانی را که فاقد ابتدایی‌ترین زیرساختها و امنیت است به مردم فروختند اعتراض دارند. سه ماه پس از زلزله رژیم آخوندی از پاسخگویی در قبال صاحبان خانه‌های ویران شده سر باز می‌زند. 
4     کارگران پتروشیمی فجر در بندر ماهشهر، در اعتراض به پرداخت نشدن ماهها مزایای مربوط به بدی آب و هوا، سختی‌ کار و بُعد مسافت دست به اعتصاب زده‌‌اند.
5.    کارگران و کارمندان میراث جهانی در هفت‌‌تپه شوش و چغازنبیل در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه حقوق خود دست به اعتصاب زدند. 
6.    کارگران پایگاه سازه‌های آبی شوشتر و کارگران پایگاه میراث جهانی این شهر نیز که چهار ماه است هیچ حقوقی دریافت نکرده‌‌اند دست به اعتراض زدند.
7ج    کارگران شرکت تراورس راه‌آهن زنجان در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق خود در مقابل ساختمان راه‌آهن زنجان دست به اعتراض زدند. تعداد کارگران این بخش از راه‌‌آهن از سال ۹۴ تا کنون از ۵۰۰نفر به ۳۰۰نفر رسیده است. ۷۸۰۰کارگر شرکت تراورس در سراسر کشور ماهها است که حقوق دریافت نکرده‌‌اند. کارگران اعتصابی در شهرهاى مختلف در ساعتهایی با بستن ریل مانع رفت و آمد قطارها می‌شوند.
8.    جمعی از کارگران کارخانه صابون‌سازی «یاس» در خرمشهر برای چندمین بار در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای معوقه خود دست به تجمع زدند. توقف خط تولید در این کارخانه به بیکاری ۱۵۰تن از کارگران منجر شده است. کارگرانی که در آستانه بازنشستگی هستند به‌‌دلیل وضعیت کارخانه بلاتکلیف هستند. ۸۰تن از کارگران هنوز دستمزد و حق بیمه سال ۹۵خود را دریافت نکرده‌اند.
9.     در فسا کارگران کارخانه قند در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه دستمزد خود و کمبود امکانات مربوط به ایمنی محیط کار در محل کارخانه دست به تجمع زدند. 
10.    انبوه مسافران مترو در گلشهر کرج در اعتراض به توقف قطار و گرفتن پول بلیط از آنها و مختل شدن رفت و آمد و کمبود کمترین امکان جایگزین برای نفراتی که کار و زندگی‌شان مختل شده بود، با شعار بیشرف بیشرف به سمت ساختمان مدیریت مترو هجوم بردند و عکس خامنه‌ای جلاد را پایین کشیدند. 
11.    تجمع اعتراضی کشاورزان محروم رابر کرمان در مقابل ساختمان استانداری که با انتقال آب این منطقه کار و زندگی‌‌شان مختل شده ادامه یافت. 
12.     تجمع ۲۰۰تن از کارگران ذوب آهن اصفهان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده‌‌شان ادامه یافت. 
13.    با گذشت یک هفته از اعتراض کارگران کاشی نیلو در نجف آباد به‌‌خاطر پرداخت نشدن ۲۸ماه حقوقشان، عوامل حکومتی که تحت عنوان خصوصی‌سازی بر دارایی‌های این شرکت چنگ انداخته‌‌اند، از پاسخگویی به کارگران سر باز می‌زنند. 
14.    کارکنان قطعه آبنیل اصفهان نیز برای سومین روز به تجمع اعتراضی خود ادامه دادند. 
15.    اعتراض کارگران شهرداری بروجرد برای سومین روز ادامه یافت. آنها یک‌سال است کمترین دستمزدی در قبال کارشان دریافت نکرده‌‌اند.
16.    در یاسوج جمعی از کارکنان قراردادی اداره کل راهداری و حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی دست به اعتراض زدند.
17.    در تهران اعتراض شماری از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به تعویق ۵ساله در تحویل دادن خانه‌

هایشان توسط تعاونی مسکن این شرکت، در مقابل شهرداری تجمع کردند.
18.    مردم منطقه کن در تهران در اعتراض به وضعیت اسفبار خدماتی در فصل زمستان در این منطقه دست به اعتراض زدند.
19.    در یزد مشمولین و متقاضیان بازنشستگی شرکت فولاد آلیاژی به اعتراض خود در مقابل استانداری ادامه دادند. آنها خواستار بازگشت قانون بازنشستگی ۲۰ساله برای مشاغل این صنعت شدند.
20.    بازاریان شهرستان بجستان در استان خراسان رضوی در اعتراض به وضع نامناسب معیشتی خود با بستن مغازه‌هایشان دست به اعتراض زدند.
21.    کشاورزان و ذرت‌کاران و چغندرکاران چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه در اعتراض به تأخیر در پرداخت مطالبات‌شان در مقابل کارخانه قند هفشجان تجمع اعتراضی برگزار کردند. 
22.    مسافران در فرودگاه بین‌‌المللی خمینی در تهران با شعار مدیر بی‌‌کفایت خجالت خجالت دست به اعتراض زدند. 
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۰بهمن ۱۳۹۶(۳۰ژانویه ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6381050-95c0-4172-beb2-2cbb3d222f25"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات