728 x 90

رژیم ایران هیچ درخواستی از فرانسه برای بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی نداده است

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ساقط شده توسط پاسداران هنوزدر ابهام است
جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ساقط شده توسط پاسداران هنوزدر ابهام است

بر اساس گزارش سازمان تحقیقات سوانح هوایی فرانسه در روز شنبه ۲۴خرداد ۹۹، هنوز درخواستی از رژیم ایران برای کمک به بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای مسافربری ساقط شده توسط سپاه پاسداران دریافت نکرده است.
این در حالی است که منابع خبرگزاری فرانسه می‌گویند نماینده رژیم ایران در سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) در مونترال کانادا گفته است که این رژیم از سازمان تحقیقات سوانح هوایی فرانسه خواسته است به بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیما کمک کند.
این سازمان هوانوردی گفته است تاکنون چنین درخواستی از سوی رژیم ایران ارائه نشده اما "آماده است تا هر درخواستی را بررسی کند."

لازم به یادآوری است که هواپیمای مسافربری اوکراینی روز۱۸دی ۹۸ پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی موسوم به خمینی در جنوب تهران با دو موشک سپاه پاسداران سرنگون شد و ۱۷۶سرنشین آن جان خود را از دست دادند.
طی این مدت جعبه سیاه هواپیما در اختیار رژیم ایران بوده و این رژیم، کرونا را دلیل کارشکنی‌هایش برای خواندن جعبه سیاه هواپیما ذکر کرده و گفته است شیوع ویروس کرونا باعث شده که روند خواندن جعبه سیاه هواپیما به تعویق بیفتد.
رژیم ایران درباره در اختیار قرار دادن این جعبه سیاه به طرف خارجی برای استخراج اطلاعات آن مواضع ضدونقیضی را در پیش گرفته است.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه رژیم ایران در مصاحبه با شبکه خبری ان‌.بی.سی آمریکا گفته بود کشورش قادر به استخراج اطلاعات از جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی نیست اما آن را در اختیار دولتهای خارجی قرار نخواهد داد.
گفتنی است که اطلاعات موجود در جعبه سیاه و صدای کابین خلبان ممکن است حاوی سرنخ‌هایی درباره دلایل این فاجعه باشند که رژیم ایران نمی‌خواهد موضوع شفاف‌سازی شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee5ffba4-effa-4270-b56c-e0f4bc7673bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات