728 x 90

رژیم ایران متهم به حملات سایبری در استرالیا

هشدار استرالیا نسبت به هکرهای ایرانی
هشدار استرالیا نسبت به هکرهای ایرانی

تلویزیون کانال ۹استرالیا در برنامه‌ای سیاسی گفت: دهها دانشگاه استرالیا آخرین اهداف از جانب جنایتکاران سایبری بوده‌اند و این بار دولت استرالیا انگشت اتهام خود را بسوی ایران نشانه رفته است.

این تلویزیون افزود: آژانسهای استرالیایی در حال مبارزه برای حفاظت از مراکز دولتی، دانشگاهها و حتی چیپستها یا تراشه‌های این کشور در برابر هکرها هستند.

مالکوم ترنبل نخست‌وزیر استرالیا روز ۲۴مرداد ۱۳۹۷- ۱۵اوت ۲۰۱۸ گفت بزرگترین تهدیدهای سایبری علیه این کشور را از جانب کشورهاست. او گفت روزانه ۱۶تلاش برای حمله سایبری علیه استرالیا وجود دارد.

 

نخست وزیر استرالیا فاش ساخت که ۳۳دانشگاه استرالیایی توسط مهاجمان سایبری ایرانی هدف قرار گرفته‌اند و فقط دانشگاهها نیستند که هدف حملات سایبری قرار دارند بلکه بیمارستانها نیز بخشی از اهداف هکرهای ایرانی هستند.

او اضافه کرد: امروز یک خط دفاعی جدید سایبری در استرالیا علنی شد و افزود یک مرکز امنیت سایبری در پایتخت استرالیا افتتاح شده است.

نخست وزیر استرالیا خطاب به هکرهای ایرانی گفت: جنایتکاران خرابکار سایبری و بازیگران خارجی و دولتهای خارجی باید بدانند که هدف قرار دادن استرالیا عواقبی خواهد داشت و باید مجدد در این رابطه فکر کنند.

او در اشاره به تلاش سایر کشورها از جمله آمریکا برای مقابله با رژیم ایران افزود: روشن است که در مواجه با این مشکل ما تنها نیستیم، در حال حاضر ایالات متحده از نزدیک در حال مانیتور کردن ایران است. دونالد ترامپ اخیراً تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به اجرا درآورده و مقامات آمریکایی احتمال می‌دهند که موج جدیدی از جنایات سایبری می‌تواند در چشم‌انداز باشد.

مالکوم ترنبل نخست‌وزیر استرالیا.jpg

                                                       مالکوم ترنبل نخست‌وزیر استرالیا  

در همین رابطه آسوشیتدپرس استرالیا ۲۴مرداد ۱۳۹۷ خبر داد، مالکوم ترنبل نخست‌وزیر استرالیا در اشاره به حملات سایبری رژیم ایران گفت: یک مرکز دفاع سایبری را در شهر کانبرا Canberra افتتاح کرده است.

مقامهای آمریکایی: حمله سایبری رژیم ایران تهدید امینتی است

دن کوتز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا و راد روزنستاین معاون دادستان کل ایالات متحده، روز جمعه ۲۹تیر در نشست امنیتی آسپن در کلرادو نسبت به تهدیدهای سایبری روسیه، چین، ایران و کره شمالی هشدار دادند. مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا در همین زمینه هفته گذشته نیز گفته بود، چهار کشور ایران، روسیه، چین و کره شمالی «هر روز» به حمله سایبری دولتی و ایالتی و محلی آمریکا دست می‌زنند. او به کمپانی‌ها و دانشگاههای آمریکایی نیز به‌عنوان دیگر اهداف این حملات اشاره کرد. کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز پیشتر از احتمال حمله سایبری هکرهای ایرانی در پی خروج آمریکا از توافق شش قدرت جهانی با ایران،برجام خبر داد. وی با این حال تأکید کرده بود که آمریکا آماده مقابله با چنین حملاتی است.

موضع وزارت خزانه‌داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه سوم فروردین ۷ده مقام و یک نهاد مستقر در ایران را به‌خاطر حملات سایبری تحت تحریم قرار داد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد:‌ آمریکا روز جمعه ۱۰فرد و یک شرکت رژیم ایران را که در تلاش برای هک کردن صدها دانشگاه آمریکایی و بین‌المللی و دهها شرکت و بخش‌هایی از دولت آمریکا از طرف دولت تهران بودند مورد تحریم قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت تحریمها را علیه افراد متهم و مؤسسه «مبنا» اعمال می‌کند، شرکتی که دادستانهای آمریکایی آن را برای کمک به سازمانهای رژیم ایران تحقیقاتی برای دزدی اطلاعات، توصیف کرده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا طی بیانه‌یی گفت: این حمله سایبری بیش از ۳۱تریلیون بایت از اطلاعات آموزشی و آثار فکری را از ۱۴۴دانشگاه آمریکا و ۱۷۶دانشگاه از ۲۱کشور خارجی دزدیده است.

کنگره آمریکا

هیل نشریه کنگره آمریکا روز یکشنبه ۲۰اسفند ۹۶ در گزارشی پیرامون تهدیدات سایبری رژیم آخوندی برای جامعه جهانی نوشت: کارشناسان زنگ خطر فعالیتهای جدید سایبری رژیم ایران را بصدا در می‌آورند. در سالهای اخیر، گروه‌های هکر وابسته به رژیم ایران نشانه‌هایی از پیشرفت در پیچیدگی، گسترش کیت ابزارهای سایبری و افزایش عملیات علیه اهداف بین‌المللی جدید، از جمله در خاورمیانه و آمریکا را نشان داده‌اند.

چارلز کارمایکل، معاون رئیس شرکت مندینت که پاسخ به حادثه سایبری در سازمانهای دولتی و خصوصی در سراسر جهان را ارائه می‌دهد درباره تهدید سایبری رژیم ایران گفت: متخصصان امنیت سایبری هکرهای رژیم ایران را شناسایی کرده‌اند که به شبکه‌های پیمانکاران دفاعی، شرکتهای هواپیمایی، شرکتهای نفت و گاز، شرکتهای فن‌آوری و ارائه دهندگان ارتباط مخابراتی وارد شده‌اند.

مطالب مرتبط:

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/549c9e3f-5e10-4786-8787-805d280569da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات