728 x 90

رژیم ایران و شبه‌‌نظامیان متحد آنها مسبب اصلی درگیریهای خاورمیانه

رژیم ایران و شبه نظامیان متحد آنها مسبب اصلی درگیریهای خاورمیانه
رژیم ایران و شبه نظامیان متحد آنها مسبب اصلی درگیریهای خاورمیانه

بنا بر گزارش سایت نمایندگی آمریکا در ملل‌متحد ۵تیر ۹۷، جاناتان کوهن معاون نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل متحد، در جلسه بحث و تبادل نظر شورای امنیت سازمان ملل درباره حفظ صلح و امنیت که روز گذشته ۲۵جون(ژوئن) برگزار شد رژیم ایران و متحدان شبه‌نظامی این رژیم مانند حزب‌الله را مسبب اصلی درگیریها و تروریسم و خشونت در خاورمیانه دانست و خواهان همکاری روسیه برای مقابله با این شرایط شد.

 

 

نقش شبه‌‌نظامیان متحد رژیم ایران در درگیریهای خاورمیانه

جاناتان کوهن گفت: «... ما از دبیرکل به‌خاطر گزارش مهم امروز صبح او تشکر می‌کنیم.

ما از همکاران روسی خود برای این فرصت به‌دست آمده بهره می‌گیریم تا علل ریشه‌یی درگیریها در خاورمیانه را بررسی کنیم. برگزاری این نشست به موقع است زیرا امروز، در حالی که در مورد آن به بحث نشسته‌ایم، روسیه توانایی متوقف‌کردن تشدید شرایط نظامی در منطقه را دارد... »

 

معاون نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل سپس به دخالتهای رژیم ایران در منطقه پرداخت و گفت: « و ما سبب اصلی دیگری از درگیریها در خاور میانه، یعنی نقش ایران و متحد شبه‌‌نظامیان آن، حزب‌الله را مطرح کردیم. از این منطقه جنگی تا آن منطقه جنگی، از این اقدام تروریستی تا آن اقدام تروریستی، ایران و حزب‌الله را در ریشه خشونتها در خاورمیانه می‌یابیم.

ما در خصوص انبارهای تسلیحات انباشته شده در لبنان صحبت کرده‌ایم. منبع پر شدن آن ایران و حزب‌الله است...»

 

 

رژیم ایران ناقض تحریمهای تسلیحاتی شورای امنیت با حمایت از شبه‌‌نظامیان حزب‌الله

جاناتان کوهن در تشریح نقش مخرب رژیم ایران ادامه داد: «ایالات‌متحده همچنین از این جلسات ماهانه در خصوص منازعات خاورمیانه برای تأکید بر نقض مکرر و آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ و دیگر موارد شورای امنیت توسط ایران استفاده کرده‌ است. شورای امنیت به اجماع ایران را از انتقال سلاح به دیگر کشورها منع کرد. و با این حال، ایران منبع تأمین سلاح در درگیریهای سراسر منطقه، از یمن گرفته تا سوریه و لبنان است. شورای امنیت به اجماع از حزب‌الله خواستار شد که خلع‌ سلاح شود. اما رهبران حزب‌الله آشکارا درباره ادامه حمایت خود از ایران سخن می‌گویند. به‌گفته یکی از رهبران حزب‌الله، " همه چیز [حزب‌الله] از خوردن تا نوشیدن گرفته تا سلاح و موشک، از جمهوری اسلامی ایران می‌آید. " در اواخر این هفته، شورا برای بررسی آخرین گزارش دبیرکل از نحوه اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ نشستی برگزار خواهد کرد. یافته‌های این گزارش، شواهد بیشتری خواهد بود از نقش ایران در دامن زدن به درگیریها با تأمین سلاحهای ممنوعه».

 

 

 

تروریستهای حزب‌الله و رژیم ایران عامل درگیریهای منطقه ای

این نماینده آمریکا در ملل‌متحد در تشریح علل درگیریها در منطقه گفت: «این موارد علل ریشه‌یی درگیریها در خاورمیانه هستند تروریست‌های حماس که سعادت شهروندان را به‌خاطر اهداف ستیزه‌جویانه خود قربانی می‌کنند؛.... و از طرفی رژیمی در ایران که به‌دنبال منافع سیاسی، نظامی و منطقه‌آی از طریق گسترش خشونت و بدبختی انسانها است. چیزی که همه را به هم پیوند می‌دهد فقدان صدای مردم در میان حاکمانشان می‌باشد. افرادی که قیمت این درگیری را می‌پردازند، چیز کمی یا هیچی ندارند که بگویند که چه زمانی پایان می‌یابد. و آن‌هایی که مترصد سود جستن از این منازعات هستند، مانند رژیم تهران، هیچ تاوانی برای رنجی که باعث و بانی آن بوده‌اند نمی‌پردازند.

و هنگامی که مردم سوریه و ایران بپا خواستند که دولتهایشان به حقوق آنان احترام بگذارند، با دستگیری، شکنجه و قتل مواجه شده‌اند. این‌ ظلم و ستم‌ها- این نقض حقوق بشر‌ها است که ریشه اصلی درگیریها است. ولی با این حال، دلیلی برای امیدواری وجود دارد. میل به کرامت انسانی و حقوق اساسی بشر یک نیروی قدرتمند است....»

 

 

کوهن، راه‌حل درگیریهای منطقه را احترام به آزادی و حقوق‌بشر و حق حاکمیت مردم دانست و گفت: «آقای رئیس‌، ایالات‌متحده بر این باور است که صلح امکان‌پذیر است زیرا ما به حق مردم بر سرنوشت خود اعتقاد داریم. ما به پی‌گیری اهداف صلح، آزادی و حقوق‌بشر در خاورمیانه ادامه خواهیم داد و با این موارد است که درگیریهایی که بیش از حد به مردم این منطقه بزرگ آسیب رسانده است پایان می‌یابد.»

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

سردمداران رژیم: ادامه دیکتاتوری دینی به جنگ‌افروزی و صدور تروریسم وابسته است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25c75f91-df70-4145-8ce5-d00aaa5d8602"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات