728 x 90

رژیم ایران، تلاش ادامه‌دار برای تأمین تکنولوژی موشکی

رژیم ایران، تلاش ادامه‌دار برای تأمین تکنولوژی موشکی
رژیم ایران، تلاش ادامه‌دار برای تأمین تکنولوژی موشکی

دفتر منطقه‌یی آژانس امنیت داخلی آلمان در گزارش ۲۰۱۷ خود فاش ساخت رژیم ایران به تلاشهای مکرر خود برای به‌دست آوردن اقلام و تکنولوژی ضروری برای توسعه تسلیحات کشتار جمعی و فعالیتهایش در ارتباط با برنامه موشکی ادامه می‌دهد. خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با درج این خبر افزود:‌ علاوه بر این، سرویسهای امنیتی آلمان فعالیتهای وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران در این کشور و جاسوسی آنها در ارتباط با اتباع ایرانی را افشا کرده‌اند...

دفتر منطقه‌یی حفاظت از قانون اساسی در ایالت راین شمالی North Rheine Westphalia که پرجمعیت‌ترین ایالت و مرکز صنایع کلیدی آلمان است، در گزارش سالانه ۲۰۱۷ خود گفت «بعد از شروع اجرای توافق اتمی ایران در سال ۲۰۱۶... به‌دلیل توسعه برنامه موشکی خود، ایران کماکان متمرکز تکثیر تسلیحات مقابله‌جویانه می‌باشد...»...

این سرویس امنیتی افشا کرد که توانسته است به کمپانیهای محلی در این رابطه هشدار بدهد و معاملات در ارتباط با اقلام و تجهیزات دارای استفاده دو‌گانه را که می‌توان آنها را در هر دو صنایع نظامی و غیرنظامی بکار گرفت خنثی سازد، اقلامی که در توسعه تسلیحات نیز بکار گرفته می‌شوند...

سرویسهای امنیتی آلمان همچنین فعالیتهای وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران در این کشور و جاسوسی آنها در ارتباط با اتباع ایرانی را افشا کردند تعداد زیادی از فعالیتهای نیروی تروریستی قدس که یک بخش جاسوسی ویژه از سپاه پاسداران است کشف شده است...

بیشتر بخوانید:

وزارت اطلاعات و نیروی قدس دستگاههای اطلاعاتی رژیم ایران در آلمان هستند

سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران در کانون فعالیت سرویسهای اطلاعاتی رژیم قرار دارند در ژوئیه ۲۰۱۶ دادگاه برلین یک تبعه ۳۲ساله ایران را به جرم جمع‌آوری اطلاعات علیه مجاهدین و شورای ملی مقاومت به دو سال و چهار ماه حبس محکوم کرد توافق حاصله بین ایران و غرب برای کنار زدن مناقشه اتمی در این فعالیتهای اطلاعاتی رژیم ایران علیه اپوزیسیون هیچ تغییری ایجاد نکرده است.

 

وزارت اطلاعات از مسافرت افراد به ایران برای ایجاد ارتباط و گفتگوهای اطلاعاتی استفاده می‌کند

اداره فدرال نگهبانی از قانون اساسی آلمان یا سازمان امنیت داخلی جمهوری فدرال آلمان که وظیفه جمع‌آوری اطلاعات از خطرهای تهدید کننده امنیت این کشور را به عهده دارد، در قسمتی از گزارش سال ۲۰۱۶ خود که روز ۴ژوئیه ۲۰۱۷ منتشر شده به فعالیتهای جاسوسی رژیم آخوندی در آلمان پرداخته است. این قسمت از گزارش نشان می‌دهد که سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران هدف اصلی فعالیتهای جاسوسی رژیم و وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس در آلمان هستند.

فعالیتهای شناسایی و مقابله با جنبشهای اپوزیسیون در داخل و خارج ایران، هم‌چنان وظیفه محوری دستگاههای اطلاعاتی رژیم ایران است. این سرویسها علاوه بر این، اقدام به جمع‌آوری و کسب اطلاعات در کشورهای خارجی غربی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و علمی می‌کند.

 

هدف محوری وزارت اطلاعات ایران

عامل اصلی فعالیتهای [اطلاعاتی] که علیه آلمان صورت می‌گیرند، وزارت اطلاعات است. در کانون فعالیتهای این سرویس به‌طور خاص ”سازمان مجاهدین خلق ایران” و”شورای ملی مقاومت ایران” قرار دارند.

شیوه کار

وزارت اطلاعات ایران، اطلاعات خود را از طریق عملیات سرویس اطلاعاتی به‌دست می‌آورد که در اساس از سوی مقر اصلی این وزارتخانه در تهران (ایران) به‌صورت مرکزی هدایت می‌شوند. برای اجرای این امر، سرویس مزبور به‌طور خاص از مسافرت افراد مورد نظر که بدلایل شغلی یا خانوادگی به ایران مسافرت می‌کنند، استفاده می‌کند. افراد مورد نظر در جریان این مسافرت ها بزحمت می‌توانند خود را از چنگال وزارت اطلاعات ایران مصون نگه دارند. این مسافرتها برای وزارت اطلاعات شرایط ایده‌آلی را برای ایجاد ارتباطات و انجام گفتگوهای اطلاعاتی فراهم می‌کنند.

در کنار آن مقر رسمی وزارت اطلاعات در سفارت ایران در برلین، عملکرد مهمی در انجام شناساییهای سرویس مخفی برعهده دارد. این مقر علاوه بر انجام عملیات اطلاعاتی مستقل، از فعالیتهایی مقر مرکزی وزارت اطلاعات که در تهران قرار دارد نیز پشتیبانی می‌کند.

 

محکومیتها توسط دادگاه شعبه برلین

در ۲۷مارس ۲۰۱۷ شعبه دادگاه برلین یک تبعه ۳۱ساله پاکستانی را به‌خاطر انجام فعالیت به‌عنوان مأمور سرویس اطلاعاتی به ۴سال و سه ماه حبس محکوم کرد. فرد محکوم شده، از سال ۲۰۱۱ در ارتباط با شخصی قرار داشت که به نیروی قدس رژیم ایران تعلق دارد و مسئول فعالیتهای شناسایی و اطلاعاتی در اروپا می‌باشد. بر طبق ماموریتی که این فرد دریافت کرده بود. علیه این فرد در ۵ژوئیه ۲۰۱۶ حکم جلب و حبس برای باز داشت تحقیقاتی صادر شد.

در تاریخ ۱۹ژوئیه ۲۰۱۶ دادگاه شعبه برلین یک تبعه ۳۲ساله ایرانی را به جرم ارتکاب به فعالیتهای سرویس مخفی به دو سال و چهار ماه مجازات حبس محکوم کرد. او برای وزارت اطلاعات رژیم ایران مقادیر معتنابه و گسترده‌یی اطلاعات در مورد مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت جمع‌آوری کرده بود. پرونده علیه یک تبعه ایرانی دیگر که او نیز متهم شده بود، در تاریخ ۱۰ژوئن ۲۰۱۷ با وضع محدودیتهایی علیه وی متوقف گردید.

 

پتانسیل خطر

سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران یک ابزار محوری رهبری سیاسی برای تضمین حاکمیت‌شان هستند. بنابراین اپوزیسیون ایران کماکان در کانون توجهات وزارت اطلاعات ایران قرار دارد.

توافق حاصله بین ایران و غرب برای کنار زدن مناقشه اتمی، در این موضع رژیم ایران هیچ تغییری ایجاد نکرده است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/739f2669-4e19-4bb5-a2aa-2480329f5a6e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات