728 x 90

رژیم ایران از هر تلاشی برای سرکوب معترضانی که قصد انقلاب دارند استفاده می‌کند به جز شنیدن صدای آنها

قیام ایران
قیام ایران

رویترز روز یکشنبه ۲۲آبان در مطلبی درباره قیام مردم ایران نوشت: رژیم ایران از هر تلاشی برای سرکوب معترضانی که قصد انقلاب دارند استفاده می‌کند - به جز شنیدن صدای آنها.

رویترز در ادامه می‌نویسد ایران در بحبوحه سرکوب جنبش با میانگین یک کودک کشی در روز توسط بسیج، که بخشی از سپاه پاسداران است، وارد دومین ماه ناآرامیها شده است... .

این به این دلیل است که رژیم ایران زنان را شهروندان درجه دوم تلقی می‌کند که از حقوق و آزادیهای برابر با مردان برخوردار نیستند. هم‌چنین از خشونت پلیس و مراکز بازآموزی برای تنبیه دختران در تجاوز مداوم به حقوق اساسی بشر و آزادی بیان استفاده می‌کند... .

مقامات ایرانی از تبلیغات و اطلاعات نادرست در سرکوب معترضان استفاده می‌کنند، قدرت جنبش را کم اهمیت جلوه می‌دهند و روایت‌های نادرستی درباره سرکوب ارائه می‌کنند.

یکی از خبرگزاریها گزارش می‌دهد که خانواده یک معترض کشته شده تحت فشار قرار گرفته‌اند که در ازای بازگرداندن جسد بگویند مرگ او یک تصادف بوده است... .

تظاهرات سراسری توسط فعالیت‌های مردمی و بدون رهبران رسمی سازماندهی می‌شود، زیرا اگر افرادی در رأس آن بودند، دستگیر و زندانی می‌شدند... .

به نظر نمی‌رسد که تندروی دولت مانع معترضان و قصد آنها برای ایجاد انقلاب شود. اعتراضات خیابانی به تهران محدود نمی‌شود - دهها شهر دیگر در آن شرکت دارند... .

این اعتراضات از حمایت بین‌المللی قدرتمندی از سوی ایرانیان مقیم خارج برخوردار است که در تظاهرات گسترده در شهرهایی از جمله برلین، تورنتو و لس‌آنجلس مشهود است... .

در حالی که اروپا در نظر دارد سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهد، وزارت امور خارجه ایران به مقامات آلمانی گفته است که تحریم‌های احتمالی علیه سپاه پاسداران غیرمسئولانه، غیرسازنده و غیرقانونی است. طعنه‌آمیز آن که فرمانده پاسداران، حسین سلامی، به معترضان هشدار داده که، بدون ارائه هر گونه امتیازی، به تظاهرات پایان دهند... .

چه دولت سقوط کند و چه اصلاحات اساسی واقع شود، اعمال فشار داخلی و بین‌المللی، افزایش تحریم‌های اقتصادی، امضای طومارهای معتبر و تأیید شده و پاسخگو کردن نمایندگان محلی برای وضعیت ایران، مدت‌هاست که دیرکرد دارد.

در حال حاضر، ادامه گفتگوها بر سر توافق هسته‌یی با ایران مستلزم مذاکره با رژیمی است که مردم خود را به مرعوب می‌کند و خواسته‌های آنها برای آزادی را رد می‌کند.

یک ایران دمکراتیک که از حقوق اساسی بشر حمایت می‌کند، تنها آرزوی معترضان نیست. هم‌چنین این تنها راه برای کشور برای رسیدگی به فجایع زیست‌محیطی، اجتناب از جنگهای بیشتر و رسیدن به یک راه‌حل برای تهدید هسته‌یی است... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9c4ad4d-f0bc-4216-910f-3d19bffc687a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات