728 x 90

رژیم آخوندی خدمه کشتی کره‌ جنوبی را که در یک راهزنی دریایی توقیف کرده بود آزاد کرد

کشتی کره‌ای توقیف شده توسط سپاه پاسداران
کشتی کره‌ای توقیف شده توسط سپاه پاسداران

رژیم آخوندی بعد از یک‌ماه پس از راهزنی دریایی سپاه پاسداران و توقیف کشتی کره‌ای، روز سه‌شنبه ۱۴بهمن، آزادی خدمه کشتی کره‌یی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم – ایرنا – خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم گفت خدمه کشتی کره‌ای که به اتهام ایجاد آلودگی زیست‌محیطی در خلیج‌فارس توقیف شده بود آزاد شدند.

خطیب‌زاده از گفتگوی تلفنی سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه با چوی قائم‌مقام وزارت‌خارجه کره خبر داد که طی آن موضوع آزادسازی هر چه سریع‌تر منابع ارزی ایران در این کشور مورد تأکید قرار گرفت.

سپاه پاسداران در یک راهزنی دریایی روز ۱۵دی ۱۳۹۹ یک کشتی متعلق به کره جنوبی را در آبهای خلیج‌فارس ربود و به سواحل بندرعباس منتقل کرد. دو روز پیش از این در ۱۳دی پاسدار حسین سلامی سرکرده کل سپاه به همراه پاسدار علیرضا تنگسیری سرکرده نیروی دریایی سپاه از آخرین آمادگیها برای این دزدی دریایی از جزیره ابوموسی بازدید کردند. سلامی در این بازدید گفت: «امروز برای ارزیابی و اطمینان از آمادگی‌های قدرتمندمان در دریا و در مقابله با دشمنانی که گاهی رجزخوانی‌ها و لفاظی‌هایی همراه با تهدید انجام می‌دهند، در اینجا حاضر شده‌ایم، تا انشاالله از نزدیک با آمادگی‌های مدافعان آب‌های آسمانی سرزمین خود که در سطح مطلوبی قرار دارد، آشناتر شویم» (ایرنا ۱۳دی).

روزنامه حکومتی وطن امروز متعلق به باند خامنه‌ای روز ۱۶دی۹۹، با تیتر درشت «دزد گرفتیم»در صفحه اول، به هدف واقعی از این دزدی دریایی اذعان نمود و به راهزنیها و اقدامات تروریستی بیشتر تهدید کرد. این روزنامه نوشت: «توقیف این نفتکش در آب‌های خلیج‌فارس می‌تواند حامل پیامی جدی به دولت کره‌جنوبی باشد؛ پیامی که سئول را میان ۲ گزینه پرداخت بدهی قدیمی‌اش به تهران یا امنیت برای استفاده از شاهراه آبی خلیج‌فارس و ارتباط با شرکای عربی‌اش قرار می‌دهد».

اما نیروی دریایی پاسداران به‌نحو مسخره‌ای اعلام کرد: «شناور کره جنوبی از مبدأء بندر الجبیل عربستان عازم کره بود که به‌دلیل نقض پیاپی قوانین زیست‌محیطی دریایی در خلیج‌فارس توقیف شد» و سخنگوی وزارت‌خارجه ملایان توقیف کشتی کره‌ای را فنی توصیف کرد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران هم مانند سایر کشورها نسبت به تخلفات مشابه و به‌ویژه آلوده کردن محیط‌زیست دریایی حساسیت دارد و در چارچوب قوانین با آن برخورد می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72e95f07-a676-4207-a71d-693c578ae910"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات