728 x 90

رژیم آخوندی به‌دنبال تبدیل کردن عراق به یک لبنان جدید

شبه نظامیان حشدالشعبی وابسته به رژیم ایران
شبه نظامیان حشدالشعبی وابسته به رژیم ایران

وبسایت مینا واچ دوشنبه ۴مرداد گزارش کرد رژیم ایران تلاش می‌کند با الگوی حزب‌الله لبنان از طریق شبه‌نظامیان وابسته خود در عراق یک مرکز قدرت تشکیل دهد تا بتواند از این طریق در همه امور دولت کنترل داشته باشد.

در این گزارش آمده است: عراق درگیری علنی بین رژیم و شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را تجربه می‌کند، هدف آنها نفوذ تدریجی به دستگاه‌های دولتی و ایجاد هرج و مرج از طریق ترور و حمله به تأسیسات نظامی و نیروهای خارجی است که شبیه کودتای نرم طولانی‌مدت است.
در ادامه این مطلب آمده است: رژیم ایران، که شبه‌نظامیان شیعه را در عراق با سلاح و پول تأمین می‌کند و در مذاکرات هسته‌یی در وین با قدرتهای بزرگ، آنها را تحت فشار قرار می‌دهد تا به توافقنامه‌های کوتاه مدت برسند. در حالی‌که در طولانی‌مدت برنامه‌ریزی کرده است که این شبه‌نظامیان کشور را تحت کنترل بگیرند و عراق را تبدیل به یک لبنان جدید بکند.
تبدیل کردن عراق به یک لبنان جدید بدان معنی است که در آنجا یک مرکز قدرت تشکیل بدهند که به رژیم ایران وفادار باشد و به‌نحوی تسلیح شود که قدرت آن از ارتش منظم بیشتر باشد. این مرکز قدرت باید مشابه حزب‌الله در لبنان همه جنبه‌های دولت را کنترل کند؛ اقتصاد، سیاست و ارتش و بدین ترتیب برای رژیم ایران کنترل کامل بر عراق را تضمین کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5eea157-492d-4c03-96f8-f1d97cf4dd92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات