728 x 90

رژیم آخوندی با خودداری از آزادی زندانیان در دوران کرونا مقصر مستقیم وخامت حال بکتاش آبتین است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

رژیم آخوندی با خودداری از آزادی زندانیان در دوران کرونا مقصر مستقیم وخامت حال بکتاش آبتین است

فراخوانهای مکرر مقاومت به آزادی موقت زندانیان برای جلوگیری از بروز فاجعه

مقاومت ایران رژیم آخوندی را مقصر مستقیم وخامت حال زندانی سیاسی بکتاش آبتین می‌داند که نه تنها در دوران پاندمی کرونا از آزادی موقت زندانیان خودداری کرد، بلکه حتی در معالجه زندانیان مبتلا به کرونا و انتقال آنان به بیمارستان نیز مستمراً کارشکنی نمود. دژخیمان خامنه‌ای پس از بروز علائم ابتلا به کرونا و شدت بیماری در آقای آبتین که از مهرماه ۱۳۹۹ در زندان به‌سر می‌برد، تا چندین روز در انتقال او به بیمارستان تعلل و وقت‌کشی کردند، امری که باعث بحرانی شدن وضعیت وی شده است.

در دو سال گذشته و از اولین هفته‌های بروز کرونا مقاومت ایران صدها بار خواستار آزادی موقت زندانیان در دوران کرونا شده است. خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران در ۲۱اسفند ۹۸ تأکید کرد: زندانیان و به‌ویژه زندانیان سیاسی باید فوراً و بدون هیچگونه وثیقه و قید و شرط آزاد شوند والا فاجعه کرونا در زندانها امان نخواهد داد و در ۷فروردین ۹۹ گفت این یک جنایت بزرگ علیه بشریت است که رژیم آخوندی از آزاد کردن زندانیان در دوران پاندمی کرونا خودداری می‌کند. وی بارها خواستار مداخله جامعه جهانی برای وادار کردن رژیم به آزادی زندانیان شده است.

مقاومت ایران ضمن آرزوی بهبودی سریع برای آقای آبتین ملل متحد و ارگانهای ذیربط را به اقدام فوری برای رفع هر گونه محدودیت در معالجه بکتاش آبتین فرا می‌خواند و بار دیگر خواستار اعزام یک هیأت بین‌المللی برای تحقیق پیرامون وضعیت زندانهای ایران و فجایع ناشی از کرونا در میان زندانیان می‌باشد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶دی ۱۴۰۰ (۶ژانویه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/253809b0-7367-4ff6-9065-e3bc07f56f0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات