728 x 90

رویترز: گروه انرژی فرانسوی توتال به‌دلیل تحریم‌ها قصد بازگشت به ایران را ندارد

توتال
توتال

خبرگزاری رویترز روز ۹اردیبهشت در گزارشی از عدم بازگشت گروه انرژی فرانسه به ایران به‌دلیل عدم اطمینان از وضعیت تحریم‌ها نوشت: گروه انرژی فرانسوی توتال فعلاً قصد بازگشت به ایران را ندارد.
ژان پیر اسپرر، رئیس بخش مالی گروه انرژی فرانسوی توتال روز پنجشنبه در کنفرانسی گفت به‌دلیل عدم اطمینان از وضعیت تحریم‌ها بر رژیم ایران، در حال حاضر در نظر ندارد به ایران بازگردند.

رویترز افزود: در اوایل این هفته، قدرتهای جهانی و رژیم ایران تلاش کردند تا تلاشهای واشنگتن و تهران را برای انطباق با توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ تسریع کنند، ایالات متحده، به متحدان عرب خود در خلیج‌فارس در مورد وضعیت مذاکرات، اطمینان داد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، شامگاه چهارشنبه ۸اردیبهشت، در اولین سخنرانی در برابر کنگره تأکید کرد که آمریکا برای مقابله با تهدیدهای رژیم ایران با متحدانشان همکاری تنگاتنگی خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری آمریکا به‌مناسبت گذشت ۱۰۰روز از آغاز دوره ریاست خود در برابر کنگره، گفت که «برنامه‌های هسته‌یی ایران و کره شمالی تهدیدی جدی علیه امنیت آمریکا و امنیت جهان هستند. ما از نزدیک با متحدان خود همکاری تنگاتنگ خواهیم داشت تا از طریق دیپلماسی و بازدارندگی قاطعانه به تهدید این دو کشور رسیدگی کنیم».

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: ما نگران فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه شامل حمایت از تروریزم و سرکوب حقوق‌بشر هستیم.

وزیر خارجه آمریکا روز ۸اردیبهشت در پنل مطبوعاتی حول آزادی مطبوعات و حقوق‌بشر در کشورها که ند پرایس مدیر این جلسه بود درباره سیاست آمریکا درباره رژیم آخوندی به‌خصوص در زمینه فعالیت‌های بدخواهانه ایران در منطقه خاورمیانه و مذاکرات اتمی گفت: این سؤال مهم و پیچیده‌یی است تلاش می‌کنم به آن بپردازم.

رژیم ایران چالشها و نگرانی‌های مشخصی را ایجاد کرده است از جمله فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در منطقه شامل حمایت از تروریزم و نگرانی‌هایی که ما نسبت به سرکوب حقوق‌بشر در داخل داریم و نسبت به برنامه اتمی رژیم ایران که طی سال‌ها اهداف رژیم ایران مایه نگرانی برای آمریکا بوده است و در حال حاضر ظرفیت فزاینده‌یی در مسیر کسب بالقوه سلاح اتمی دارد از ماده قابل انشقاق گرفته تا خود سلاح اتمی. ما نسبت به همه اینها نگرانیم.

خبرگزاری بلومبرگ روز ۸ اردیبهشت نوشت: یک مقام دولت آمریکا گفت: تیمی از مقامات ارشد آمریکایی، شامل اعضای شورای امنیت ملی و وزارت دفاع و امور خارجه برای بررسی موضوع توافق هسته‌یی با رژیم ایران و مذاکرات مرتبط با آن در وین و هم‌چنین برای اطمینان‌بخشی به همپیمانان آمریکا در خاورمیانه، در روزهای آینده به عربستان سعودی و پس از آن راهی امارات، مصر و اردن می‌شود.

بر اساس گزارشها، ریاست این هیات آمریکایی را، برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده سیاست‌های مربوط به خاورمیانه در شورای امنیت ملی و درک کولت مشاور وزارت امور خارجه برعهده خواهند داشت. جوی هود، معاون وزیر امور خارجه در مسائل خاور نزدیک و دانا سترول، معاون وزیر دفاع در مسائل خاورمیانه نیز در این هیات حضور دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b519c210-0938-4db3-a3a2-c6efa7f8725d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات