728 x 90

رویترز: وزارت خزانه‌داری آمریکا دو فرد و دو شرکت در لبنان که به حزب‌الله لبنان خدمات مالی ارائه می‌دادند را تحریم کرد

خزانه داری آمریکا
خزانه داری آمریکا

 به گزارش رویترز پنجشنبه ۱۰آذر - وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، آمریکا روز پنجشنبه افراد و شرکتهایی را به اتهام ارائه خدمات مالی به حزب‌الله و تسهیل خرید تسلیحات برای آن تحریم کرد.

در بیانیه‌یی آمده است که دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) علیه دو فرد و دو شرکت مستقر در لبنان به‌دلیل ارائه خدمات مالی به حزب‌الله و هم‌چنین یک فرد دیگر که در تسهیل خرید تسلیحات برای این گروه مشارکت دارد، اقدام کرد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله از جمله فردی را شامل شده که در تسهیل خرید سلاح برای این گروه شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران نقش داشته است.

حزب‌الله که در سال ۱۹۸۲ توسط سپاه پاسداران رژیم ایران تأسیس شد و توسط ایالات متحده و سایر کشورهای غربی به‌عنوان سازمان تروریستی طبقه‌بندی شد، یک گروه قدرتمند در لبنان است که به‌دلیل داشتن یک شبه‌نظامی به‌شدت مسلح است. این کشور پس از پیوستن به جنگ سوریه در سال ۲۰۱۲ در حمایت از رئیس‌جمهور بشار اسد، قوی‌تر شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0716af40-7701-4147-8e18-6bcd8882cca3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات