728 x 90

رویترز: واردات نفت ترکیه از ایران در ماه نوامبر به صفر رسید

واردات نفت ترکیه از ایران در ماه نوامبر به صفر رسید
واردات نفت ترکیه از ایران در ماه نوامبر به صفر رسید

خبرگزاری رویترز به‌نقل از منبعی در بخش حمل‌ و نقل شرکت پالایش نفت ترکیه «توبراش»، خریدار اصلی نفت خام در این کشور گزارش داد خرید نفت خام ایران توسط این شرکت در ماه نوامبر گذشته به صفر رسیده است.

بنا بر این گزارش، در ماه اکتبر خرید نفت ایران توسط این شرکت حدود ۱۲۹هزار بشکه بوده است.

 

آمریکا به ترکیه و ۷کشور دیگر در ۵نوامبر معافیت از تحریم‌های نفتی رژیم ایران را داد و اجازه داد تا به‌طور موقت و برای ۱۸۰روز به خرید نفت از رژیم ادامه دهند.

ژاین هم یکی دیگر از کشورهایی است که به‌رغم معافیت موقت از تحریمهای آمریکا اما واردات نفت از ایران را به‌شدت کاهش داده است. اتحادیه پترولیوم ژاپن اعلام کرده است در صورت عدم تمدید معافیت از تحریم نفتی رژیم ایران، خریداران ژاپنی مایل نیستند از ابتدای آوریل/فروردین نفت ایران را بارگیری کنند.

شرکت نفتی ژاپن (PAJ) روز سه‌شنبه اعلام کرد: خریداران ژاپنی غیرمحتمل است که بتوانند بعد از اول آوریل بدون تداوم معافیت در رابطه با کشورهایی که در حال حاضر معافیت گرفته‌اند، نفت ایران را بارگیری کند، و این به‌دلیل مشکلات پرداخت (پول) است که قبل از تحریمها در ماه می‌ برقرار شده است.

 

توکاشی تسکوکیوکا Takashi Tsukioka، رئیس PAJ، به خبرنگاران گفت او نمی‌داند ژاپن در طول ۱۸۰روز به چه میزان نفت می‌تواند از ایران خریداری کند.

 

رئیس اتحادیه پترولیوم ژاپن همچنین توضیح داد در سال‌های اخیر ژاپن معمولاً خرید نفت خام را در ماه مارس متوقف می‌کرد زیرا پالایشگاهها منتظر می‌ماندند تا دولت بیمه کشتی‌ها را در سال جدید مالی که در ژاپن در آوریل آغاز می‌شود تمدید کند. مشخص نیست که با خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم نفتی ایران این اقدام در سال جاری هم انجام شود.

 

 

در مرحله دوم تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران که در ماه اکتبر گذشته آغاز شد، بخش‌های انرژی، بانکداری و کشتیرانی هدف قرار گرفتند.

تحریم‌های آمریکا پس از آن اجرا شد که سال گذشته دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خروج کشورش را از توافق هسته‌یی با رژیم ایران را اعلام کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است میزان صادرات نفت ایران به خریداران بزرگ آسیایی در ماه اکتبر ۲۰۱۸به کمترین میزان در پنج سال گذشته رسیده است.

بنا‌ به این گزارش چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه گذشته میلادی در مجموع ۷۶۲هزار بشکه در روز از ایران نفت خریده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۵۶درصد کاهش نشان می‌دهد. تایوان نیز اعلام کرد قادر به ادامه خرید نفت ایران نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05f08d98-656b-4106-8a99-821c7ab48974"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات