728 x 90

رویترز: نماینده ایران برای اولین بار در اروپا با مجازات به‌دلیل توطئه بمب‌گذاری روبه‌رو می‌شود

دادگاه بلژیک
دادگاه بلژیک

یک دیپلمات ایرانی متهم به توطئه برای بمب‌گذاری در یک جلسه مخالفان تبعیدی روز پنجشنبه ۱۶بهمن در اولین دادگاه برای یک مقام ایرانی به اتهام تروریسم در اتحادیه اروپا از زمان انقلاب۱۹۷۹ در ایران محکوم می‌شود.

دادگاهی در آنتورپ بلژیک پس از جلسات استماع در سال گذشته، تصمیم خواهد گرفت که آیا اسدالله اسدی دیپلمات مقیم وین و سه نفر دیگر پس از توطئه بمب‌گذاری در تجمع شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) در نزدیکی پاریس در ماه ژوئن، توسط پلیس آلمان، فرانسه و بلژیک خنثی شد، به اتهام تلاش برای تروریسم گناهکار هستند یا خیر. سال۲۰۱۸.

این حکم که در حدود ساعت ۸ صبح به وقت گرینویچ صادر می‌شود، در یک زمان حساس برای روابط غرب با ایران صادر می‌شود…

شاهین قبادی، سخنگوی مستقر در پاریس سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران، که بخشی از NCRI است، گفت: "شواهد فراوانی دال بر نقش رهبری ارشد رژیم ایران در توطئه تروریستی موجود است"... .

از زمان توافق بین ایران و قدرتهای جهانی برای مهار برنامه هسته‌یی تهران، اتحادیه اروپا به‌دنبال روابط دیپلماتیک و اقتصادی نزدیکتر با تهران است اما می‌گوید که نمی‌تواند چشم خود را بر نقض حقوق‌بشر یا تروریسم ببندد.

ژوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ۲۵ژانویه در پاسخ به این سؤال از سوی پارلمان اروپا که آیا این دادگاه تاثیری در روابط با ایران ندارد یا اتحادیه اروپا درباره هشدارهای اسدی در مورد احتمال تلافی‌جویی بحث کرده است، از اظهارنظر خودداری کرد...( رویترز ۱۶ بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc200cfc-ba44-4bc3-ac91-181981af1038"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات