728 x 90

رویترز: در نظام سهمیه‌بندی فرقه‌ای لبنان، حزب‌الله بیشترین دخالت را در امور این کشور دارد

تظاهرات مردم لبنان
تظاهرات مردم لبنان

‌امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه هنگام بازدید از خرابه‌های بیروت پس از انفجار مهیب سه‌شنبه گذشته، بر حمایت خود از مردم لبنان تأکید کرد و پیامی قوی به طبقه حاکم این کشور داد که آنچه لبنان نیاز دارد تغییر اساسی است. ماکرون در کنفرانس بین‌المللی جمع‌آوری کمک مالی در پاریس گفت: «ابتکار عمل‌های قوی سیاسی برای مقابله با فساد و داشتن شفافیت و اصلاحاتی که دو سال پیش مطرح شد، باید انجام شود».

رویتر روز ۲۰مرداد ضمن مخابره این خبر نوشت: «لبنان از زمان استقلال از فرانسه در سال۱۹۴۳ با یک سیستم سهمیه‌بندی فرقه‌یی اداره شده است. منتقدین این نظام می‌گویند، این امر مانع تشکیل یک دولت کارآمد و مرکزی شده است، زیرا فرماندهان نظامی و رهبران فرقه‌یی اغلب بر اساس طرح و برنامه‌های منطقه‌یی یا منافع خود عمل می‌کنند. عمده‌ترین آن حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران است که آمریکا آنرا لیست‌گذاری تروریستی کرده و تهدیدی جهانی می‌داند. این گروه امروزه بیش از هر زمانی در امور کشور دخالت دارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9def4dea-6198-400b-90ca-1ef11f2416f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات