728 x 90

رویترز: مذاکره‌کنندگان می‌گویند «هفته‌ها، نه ماه‌ها» تا بی‌معنا شدن توافق ۲۰۱۵ فرصت دارند

مذاکرات وین
مذاکرات وین

دور هشتم مذاکرات وین که از روز دوشنبه شروع شده قرار است تا آخر این هفته ادامه داشته باشد. روزهای جمعه و شنبه و یکشنبه مذاکرات تعطیل می‌شود اما از دوشنبه آینده از سر گرفته می‌شود.

رویترز ۶دی گزارش داد: قدرتهای غربی می‌گویند پیشرفت بسیار کند بوده و مذاکره‌کنندگان «هفته‌ها نه ماه‌ها» تا بی‌معنا شدن توافق ۲۰۱۵ فرصت دارند. انریکه مورا، هماهنگ‌کننده مذاکرات اتمی رژیم ایران روز دوشنبه اندکی بعد از شروع مجدد گفتگوهای وین به خبرنگاران گفت، همه طرفها احساس فوریت مشترکی دارند که این مذاکره باید در یک بازه زمانی نسبتاً معقول به پایان برسد. من محدودیتی قائل نمی‌شوم، اما در مورد هفته‌ها صحبت می‌کنیم، نه ماهها.

رویترز افزود: آمریکا بارها از نحوه ادامه گفتگوها ابراز ناامیدی کرده و گفته است که این شیوه، روند را کند می‌کند و مقامات غربی هنوز معتقدند که رژیم ایران صرفاً برای خرید زمان، آنها را بازی می‌دهد.

اکثر کارشناسان می‌گویند اکنون مدت زمانی که رژیم ایران برای دستیابی به مواد شکافت پذیر کافی برای تولید بمب هسته‌یی نیاز دارد کمتر از قبل از توافق است.

در واکنش به خواسته‌های رژیم ایران در لغو تحریم‌ها، طرفهای غربی می‌گویند ما داریم به‌سرعت به پایان مسیر این مذاکرات نزدیک می‌شویم.

در همین حال، خبرگزاری تاس روز دوشنبه ۶آذر درباره مذاکرات هسته‌یی به‌نقل از منابع اروپایی گزارش داد: انتظار می‌رود این آخرین دور مذاکرات باشد زیرا مذاکره‌کنندگان قرار است تا اوایل فوریه این کار را به پایان برسانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/49fff321-545f-4606-9570-000fefd25fae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات