728 x 90

رویترز: مذاکرات اتمی در وین در بحبوحه فشارها بر سر غنی‌سازی و حمله نطنز از سر گرفته می‌شود

وین - گرند هتل - محل مذاکرات قدرتهای جهانی بر سر برجام
وین - گرند هتل - محل مذاکرات قدرتهای جهانی بر سر برجام

قدرتهای جهانی و رژیم ایران مذاکرات اتمی را در بحبوحه فشارها بر سر غنی‌سازی (۶۰ درصد) و حمله به نطنز از سر می‌گیرند.

رویترز روز ۲۶فروردین نوشت: یک دیپلمات ارشد گفت نقض اخیر رژیم ایران را نمی‌توان نادیده گرفت که تلاش‌ها را برای دستیابی به گشایش پیش از انتخابات رژیم ایران سخت‌تر کرده است.
این خبرگزاری افزود: دیپلماتهای ارشد بجز آمریکا مقدمتاً ملاقات کردند تا فضا را در آنچه که دیپلماتها پیش‌بینی می‌کردند دور سخت‌تری از مذاکرات برای نجات توافق باشد، متعادل کنند.
دو گروه کارشناسی به‌دنبال همخوان نمودن لیست تحریم‌هایی که آمریکا می‌تواند بردارد با تعهدات اتمی که ایران باید انجام دهد مذاکراتشان را اکنون از سر گرفته‌اند.
سفیر چین در آژانس اتمی سازمان ملل بعد از اجلاس مشترک کمیسیون به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر فکر می‌کنم گروه کاری اتمی، پیشرفت بسیار بیشتری از گروه کاری رفع تحریم‌ها داشته است. برای همین، اکنون ما باید تمامی عوامل مختل کننده را کنار گذاشته و هر چه سریعتر بر روی مذاکرات به‌خصوص با تمرکز کردن بر برداشتن تحریم‌ها به پیش برویم».
وزارت‌خارجه رژیم ایران گفت مذاکره‌کنندگان رژیم از واکنش ضعیف قدرتهای اروپایی به‌خاطر حمله به نطنز ابراز نومیدی کرده‌اند.
یک دیپلمات ارشد که نگرانیهای غرب را برجسته می‌کرد گفت: در حالی که خواست ما پیشرفت مذاکرات می‌باشد، نقض اخیر رژیم ایران را نمی‌توان نادیده گرفت و تلاش‌ها را برای دستیابی به گشایش پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۸ژوئن رژیم ایران را سخت‌تر کرده است...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3381081a-05cb-45f9-bf20-2786f86b33b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات