728 x 90

رویترز: لاوروف می‌گوید توافق ایران نمی‌تواند تبعیض قائل شود

مذاکرات وین
مذاکرات وین

خبرگزاری رویترز روز ۱۶اسفند درباره احیای توافق اتمی رژیم ایران نوشت: لاوروف روسیه می‌گوید توافق ایران نمی‌تواند تبعیض قائل شود.
رویترز از لندن نوشت: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه ۱۶اسفند به امیرعبداللهیان، همتای خود گفت که احیای توافق هسته‌یی ایران باید به مشارکت کنندگان اجازه همکاری بدون مانع را در همه زمینه‌ها بدون تبعیض بدهد.

وزارت امور خارجه روسیه با استفاده از اسم مستعار توافقنامه ۲۰۱۵ گفت: «تأکید شد که احیای برجام باید برای همه شرکت‌کنندگان حقوق برابر در رابطه با توسعه بلامانع همکاری در همه زمینه‌ها بدون هر تبعیضی فراهم کند».

رویترز در گزارشی دیگر در همین روز افزود: روسیه اصرار دارد که تحریم‌ها را به مذاکرات هسته‌یی مرتبط کند.
... مقامات غربی می‌گویند که منافع مشترکی در اجتناب از عدم اشاعه هسته‌یی وجود دارد و تلاش می‌کنند مشخص کنند که آیا آنچه روسیه می‌خواهد فقط به تعهداتش در قبال توافق ایران مربوط می‌شود یا خیر. آنها می‌گویند که این امر قابل مدیریت خواهد بود، اما هر چیزی فراتر از آن مشکل ساز خواهد بود.

یک مقام ریاست‌جمهوری فرانسه از روسیه خواست آنچه را که در وین در خطر است ارزیابی کند، «یعنی بازگشت ایران به تعهدات خود در برجام»، او به خبرنگاران گفت: «زیرا در غیراین صورت، در واقعیت، این فقط باجگیری است و دیپلماسی نیست».
یک دیپلمات اروپایی اضافه کرد: «روس‌ها واقعاً این کار را انجام می‌دهند و ایرانی‌ها راضی نیستند، البته خیلی علنی نمی‌گویند. ما تلاش می‌کنیم راهی پیدا کنیم».
سه دیپلمات گفتند: مذاکره‌کنندگان اروپایی به‌طور موقت مذاکرات را ترک کرده‌اند، زیرا معتقدند تا جایی که می‌توانستند پیش رفته‌اند و اکنون به دو بازیگر اصلی بستگی دارد که توافق کنند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af5f9a80-5c78-48ac-ad70-73643fba04cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات