728 x 90

رویترز: شکست ۱۰ماهه مذاکرات، خطر یک جنگ جدید منطقه‌یی و اعمال تحریم‌های شدید بیشتر علیه رژیم ایران را به‌همراه دارد

مذاکرات وین
مذاکرات وین

خبرگزاری رویترز روز ۹ اسفند با عنوان «رژیم ایران می‌گوید مسائل کلیدی در مذاکرات اتمی حل نشده است»، گزارش داد: رژیم ایران روز دوشنبه اعلام کرد تلاش‌ها برای احیای برجام می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد در صورتی که ایالات متحده تصمیمی سیاسی برای برآورده کردن خواسته‌های باقی مانده تهران اتخاذ کند. مذاکرات وارد مرحله‌یی شده است که یکی از دیپلمات‌های رژیم ایران آن را مرحله «حالا یا هرگز» می‌داند.

خطرات زیاد است، زیرا شکست ۱۰ماهه مذاکرات، خطر یک جنگ جدید منطقه‌یی و اعمال تحریم‌های شدید بیشتر علیه رژیم ایران توسط غرب را به همراه خواهد داشت.

رویترز در ادامه افزود: دو منبع نزدیک به مذاکرات در وین گفتند: رژیم ایران خواسته‌های جدیدی ارائه کرده است، در حالی که هم‌چنان بر خواسته‌های موجود، از جمله حذف نام سپاه پاسداران به‌عنوان سازمان تروریستی خارجی آمریکا پافشاری می‌کند. یکی از این منابع گفت: موضع رژیم ایران پس از سفر باقری به تهران بیش‌از‌پیش سازش‌ناپذیر شده است. آنها اکنون بر رفع تحریم‌های سپاه اصرار دارند و می‌خواهند موضوعاتی را که قبلاً توافق شده بود، باز کنند.

رژیم ایران قبلاً گفته بود که حذف سپاه از لیست تروریسم مورد بحث بوده است. مقامات رژیم ایران بلافاصله به درخواست ما برای اظهارنظر در این مورد پاسخ ندادند.

رویترز افزود: دیپلمات ها گفتند با توجه به سیاست سازش ناپذیر رژیم ایران در مذاکرات و دخالت طرفهای دیگر در بحران اوکراین، مذاکرات وارد مرحله مهمی شده است. یک دیپلمات رژیم ایران در تهران گفت: اکنون یا هرگز. اگر آنها نتوانند در این هفته به توافق برسند، مذاکرات برای همیشه از بین خواهد رفت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2d8c012-2917-4cc8-bad4-45cbced51c1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات