728 x 90

رویترز: سناتورهای آمریکایی برای توافق گسترده‌تر با رژیم ایران و عدم بازگشت به برجام تلاش می‌کنند

باب منندز  رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا
باب منندز رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا

چهل و سه سناتور آمریکایی از دو حزب دمکرات و جمهوریخواه پنجشنبه ۵فروردین، با ارسال نامه‌یی به بایدن ضمن مخالفت خود با توافق هسته‌یی ۲۰۱۵، خواستار یک توافق جامع‌تر در سطح بین‌المللی که برنامه موشکی و دخالت‌های منطقه‌ای رژیم ایران را هم دربربگیرد، شدند.


سناتور دمکرات باب منندز و سناتور جمهوریخواه لیندزی گراهام که طراحان اصلی تنظیم و ارسال نامه هستند در نامه خود به دولت بایدن نوشتند: «دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان ممکن است اختلافات تاکتیکی داشته باشند، اما ما در جلوگیری از یک سلاح هسته‌یی رژیم ایران و پرداختن به طیف گسترده‌یی از رفتارهای این رژیم متحد هستیم».

در این نامه ضمن اشاره به «دیدگاه دیرینه» قانونگذاران و رؤسای جمهور از هر دو حزب، مبنی بر این‌که یک ایران هسته‌یی تهدیدی جدی برای امنیت جهانی است، آمده است؛ رژیم ایران با ارسال سلاح و حمایت از شبه‌نظامیان نیروهای آمریکایی را مورد هدف قرار می‌دهند و از طریق برنامه‌های موشک بالستیک و کروز خود، ایجاد تهدید می‌کند.

هم‌چنین در این نامه ضمن اشاره به نقض فاحش حقوق‌بشر در حاکمیت آخوندی، خواستار آزادی زندانیان سیاسی در ایران شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/468a74d1-7528-46b6-b9af-7192d4774b04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات