728 x 90

رویترز: یک سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت با هر گونه نقض تحریم‌های رژیم ایران برخورد جدی می‌کنیم

تصویر نفتکش در چین - عکس از آرشیو
تصویر نفتکش در چین - عکس از آرشیو

یک سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال خبرگزاری رویترز در مورد نفتکش رژیم ایران که گفته شده مشغول خالی کردن نفت در چین است، گفت:‌ ایالات متحده هر گونه نقض‌ تحریم‌های ایران را بررسی کرده و برخورد جدی نشان خواهد داد.

خبرگزاری رویترز یک روز پیش‌تر گزارش داده بود  یک نفتکش حامل نفت ایران در نزدیکی شهر «ژوشان» در چین مشغول تخلیه بار خود است.

 سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا  تأکید کرد آمریکا تمامی تحریم‌ها از جمله تحریمهای  نفتی و پتروشیمی  ایران را به‌طور جدی دنبال می‌کند. رویترز در گزارش خود نوشته این سخنگو حاضر به دادن جزئیات بیشتر نشده است.

 

خبرگزاری رویترز ۲۶اردیبهشت ۹۸ گزارش داده بود:‌ بر اساس آمار رد کشتی‌ها در ریفینتیو آیکون، نفتکش ایرانی مارشال زٍد حامل نفت ایران، تحریم‌های آمریکا را نقض و محموله‌یی را داخل انبارهایی نزدیک شهر چینی ژوشان تخلیه کرد.

نفتکشها، نفت ایران را بعد از سفری ۵ماهه در بندر چین تخلیه می‌کنند.

این منبع افزود: رویترز در ۲۰مارس گزارش کرد ترتیباتی داده شده بود که میزانی از نفت ایران با استفاده از اسناد تقلبی که مبدأ محموله‌ها را پنهان می‌کردند، تحریم‌های آمریکا را دور بزنند.

 

سی.ان.ان روز ۲۱اردیبهشت۹۸ در مورد وضعیت فعلی اقتصاد رژیم ایران و تاثیر تحریم‌ها بر بخش انرژی گفت: اقتصاد ایران به‌شدت منقبض شده است و ما اکنون تحریم‌های بیشتری را داریم که از جانب آمریکا اعمال خواهد شد.

کارشناس اقتصادی سی.ان.ان گفت: تحریم‌های صنعتی اخیر علیه ایران بسیار شدید است زیرا ایران یک بازیگر عمده صنعتی است و جزو ۱۰کشور جهان در زمینه صادرات فولاد است، در میان ۱۵کشور جهان در زمینه خودرو است  و  آمریکا اکنون آهن، فولاد،  مس و آلومینیوم را هدف قرار داده است.

بنابراین تحریم‌ها به مانند آچار بزرگی می‌ماند که با سفت کردن پیچ و مهره‌ها اقتصاد ایران را فلج می‌کند و هدف اول آن بخش انرژی است. صادرات ایران در مارس ۲۰۱۹حدود یک میلیون بشکه نفت در روز می‌باشد، در حالی که تحت تاثیر توافق اتمی در پاییز ۲۰۱۶صادرات آن ۳میلیون بشکه در روز بود.

تحریم‌های آمریکا بر بخش انرژی می‌تواند برای ایران سالانه ۵۰میلیارد دلار هزینه داشته باشد. به چین و ترکیه که نگاه می‌کنید آنها روی هم ۸۰۰هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد می‌کردند، هند، کره جنوبی، ژاپن از کشتی ایران به بیرون پریده‌اند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25adbc49-5ac1-41bd-b181-87e8e376241a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات