728 x 90

رویترز: رژیم ایران مظنون به انفجار در یک کشتی اسراییل در دریای عمان است

انفجار در کشتی اسرائیلی در دریای عمان
انفجار در کشتی اسرائیلی در دریای عمان

به گزارش رویترز اسراییل می‌گوید ارزیابی اولیه ما این است که رژیم ایران مسئول انفجار در یک کشتی تحت مالکیت یک شرکت اسراییلی در دریای عمان است.

رویترز افزود: روز شنبه ۹ اسفند بنی گانتس وزیر دفاع اسراییل گفت: ارزیابی اولیه او این است که رژیم ایران، مسئول انفجار یک کشتی متعلق به اسرائیل، در خلیج عمان است که در طول شب بین پنجشنبه و جمعه رخ داده است.

گانتس به رادیو دولتی کان گفت: "رژیم ایران به‌دنبال هدف گرفتن تأسیسات زیربنایی و شهروندان اسراییلی است. موقعیت کشتی که نسبتاً به ایران نزدیک بود این گمان و ارزیابی را پدید می‌آورد که کار این رژیم بود."

وی افزود در این مقطع، در مرحله ارزیابی اولیه، با توجه به نزدیکی و بستر حادثه ارزیابی من این است و افزود که باید تحقیقات جدی‌تری انجام شود.

 

کشتی هلیوس ری روز چهارشنبه ۵اسفند بندر دمام در عربستان سعودی را ترک کرد و قرار بود هفته آینده به سنگاپور برسد. انفجار در فاصله میان پنجشنبه و صبح جمعه در کشتی که اتومبیل حمل می‌کرد روی داد.

یک مقام دفاعی آمریکا در واشنگتن گفت که در اثر این انفجار حفره‌هایی در بالای خط آب در دو طرف کشتی ایجاد شده است. علت انفجار فوراً روشن نبود و کسی هم در این حادثه آسیب ندید.

بر اساس پایگاه داده‌های کشتیرانی سازمان ملل، این کشتی تحت مالکیت شرکت کشتیرانی "رِی" در تل آویو است.

رادیو کان به‌نقل از رامی اونگار، صاحب کشتی، گزارش داد که قطر حفره‌های ایجاد شده در بدنه کشتی "تقریباً ۱.۵ متر است و هنوز معلوم نیست که علت شلیک موشک بوده یا انفجار مین‌هایی که ممکن است به کشتی چسبانده شده باشد."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae0845f5-4449-4339-b9a1-7d93bad58362"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات