728 x 90

رویترز: رژیم ایران در حملات به نیروهای آمریکایی در عراق عمداً به‌خطا شلیک کرده است

انتقام سخت از بیابانهای عراق
انتقام سخت از بیابانهای عراق

خبرگزاری رویترز نوشت: بر اساس گفته‌های آمریکا و منابع دولتی اروپایی آشنا با ارزیابیهای اطلاعاتی، اعتقاد بر این است که رژیم ایران به‌طور عمدی از تلفات نظامی آمریکا در هنگام حملات موشکی به پایگاههای آمریکایی در عراق، اجتناب کرده است.

رویترز افزود: این منابع که به شرط ناشناس ماندن صحبت می‌کردند، گفتند که گمان می‌رود که روز چهارشنبه، رژیم ایران این حملات را طوری هدفگیری کرده بود تا در عین‌حالی که هنوز پیام عزم رژیم ایران را در پاسخ به‌قتل قاسم سلیمانی می‌دهند، نیروهای آمریکایی را مورد اصابت قرار ندهند و از تشدید بحران خارج از کنترل جلوگیری کنند...

 

این خبرگزاری در ادامه نوشت: به‌گفته سه منبع، گمان می‌رود رژیم ایران سعی داشت برای به حداقل رساندن تلفات و به‌ویژه برای جلوگیری از کشتن آمریکایی‌ها، به قسمتهای خاصی از پایگاهها حمله کند. آنها گفتند که این ارزیابی شامل برخی اطلاعاتی از داخل ایران است که ماهیت طرح حمله را تأیید می‌کند.

یکی از منابع آمریکایی گفت: "آنها می‌خواستند پاسخ دهند اما تقریباً با اطمینان از عدم تشدید تنش".

 

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم ایران گفت: تهران "اقدامات متناسب" را در دفاع از خود انجام داده و به‌دنبال جنگ با آمریکا نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، پاسخ اولیه را به حملات موشکی ایران داد و در توئیتر گفت: "همه چیز خوب است!"

 

تلویزیون سی.ان.ان بامداد چهارشنبه ۱۸دی خبر داد: موشکهایی که رژیم ایران از داخل ایران شلیک کرد به نقاطی از پایگاه عراقی عین‌الاسد اصابت کرده که نیروهای آمریکایی حضور نداشتند.

مقام‌های پنتاگون به سی.ان.ان گفتند: در جریان حملات موشکی رژیم ایران هیچ گزارشی از تلفات نیروهای آمریکایی وجود ندارد.

مارک دوبوویتس مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دمکراسیها در واشنگتن گفته است:‌ خامنه‌ای خیلی مواظب بود اطمینان حاصل کند در حمله اخیر هیچ آمریکایی کشته نشود.

 

سناتور مارتا مک سلی عضو مجلس سنای آمریکا گفت: ‌ کشتن، قاسم سلیمانی اقدام درستی بود و او یک «هدف مشروع» بود. وی افزود: «قاسم سلیمانی یک رهبر تروریستی بود. دقیقاً مانند اسامه بن‌لادن و دقیقاً مانند (ابوبکر) البغدادی». مک سالی گفت مرگ سلیمانی برای نجات جان انسان‌ها ضروری بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87f3299a-1d58-4015-b5d4-2acbdf0ad8ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات