728 x 90

رویترز، حزب‌الله و عبور آزادانه پاسداران از فرودگاه بیروت

فرودگاه لبنان
فرودگاه لبنان

خبرگزاری رویترز ۳۰خرداد ۹۷ به‌نقل از یک منبع که نخواست نامش فاش شود گزارش داد، وزرای دولت لبنان تصمیم مدیر سازمان امنیت عمومی این کشور درباره مهر نزدن گذرنامه‌های شهروندان ایرانی هنگام ورود به فرودگاه بیروت را بررسی خواهند کرد.

 

تصمیم مدیر سازمان امنیت عمومی لبنان، خشم بسیاری از سیاستمداران لبنانی را برانگیخته است. آنها این تصمیم را نشان از نفوذ رو به رشد حزب‌الله لبنان که وابسته به رژیم ایران است دانستند.

از جمله حزب مسیحی «نیروهای لبنانی»، تصمیم مدیر سازمان امنیت عمومی را تلاشی برای کمک به رژیم ایران در ارسال شمار بیشتری از نیروها به سوریه از راه بیروت یا انتقال پول برای حزب‌الله و دور زدن تحریم‌های آمریکا دانست.

 

مدیریت امنیت عمومی لبنان که اداره امنیتی فرودگاه را در دست دارد، از تصمیم خود دفاع کرده و اعلام کرد به جای گذرنامه، کارت‌های ورود مسافران ایرانی مهر زده خواهد شد.

خبرگزاری رسمی رژیم ایران در هفته جاری از تصمیم اخیر مدیریت امنیت عمومی لبنان خبر داده و نوشته بود که پیشتر برخی از ایرانی‌ها که به لبنان سفر کرده بودند، (به‌دلیل وجود مهر عبور از لبنان) در اخذ روادید سفر به اروپا با مشکل مواجه شده بودند.

 

ایالات متحده آمریکا، کانادا و اتحادیه عرب حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند. وزارت خزانه‌داری آمریکا تأکید کرده است که هر شخص یا طرفی که در هر زمینه‌ای اقدام به همکاری با این سازمان تروریستی کند را تحریم خواهد کرد. خاطرنشان می‌شود رژیم ایران به همراه شبه‌‌نظامیان وابسته‌اش و حزب‌الله از رژیم بشار اسد، در نبرد علیه مخالفانش در سوریه پشتیبانی نیرویی، مالی، و تسلیحاتی می‌کنند. تحریم حزب‌الله از جانب شخصیتهای لبنانی از جمله نخست وزیر مورد استقبال قرار گرفت.

 

 

اعتراض به تصمیم مدیر سازمان امنیت عمومی لبنان

یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته است نهاد المشنوق، وزیر کشور لبنان که از سفری خارجی بازگشته است، با سعد الحریری، نخست‌وزیر و شماری دیگر از مسئولان دیدار خواهد کرد تا بر سر مسأله مهر نزدن گذرنامه‌های شهروندان ایرانی، تصمیم‌گیری شود.

نهاد المشنوق در حساب توییتری خود نوشت وزارت کشور به تصمیم مدیر سازمان امنیت عمومی اعتراض خواهد کرد.

در پاسخ، سرلشکر عباس ابراهیم، مدیر سازمان امنیت عمومی لبنانی با دفاع از تصمیم خود آن را «طبیعی» توصیف کرد.

ابراهیم در مصاحبه با روزنامه لبنانی «الجمهوریه» گفت: «متأسفانه برخی خیالاتی هستند».

عباس ابراهیم، که منتسبت به گروه شیعه امل است و متحد حزب‌الله به‌شمار می‌آید افزود: «در سیستم یارانه‌ای ورود و خروج همه شهروندان ایرانی ثبت می‌شود».

او در توجیه اقدامش، ادامه داد: «بسیاری از کشورهای اروپایی و خلیجی از مهر کردن گذرنامه شهروندان خود امتناع می‌کنند. سیستمی یارانه‌ای هم در فرودگاه بیروت کار گذاشته خواهد شد که نیاز به مهر کردن گذرنامه را به‌طور کلی از میان می‌برد».

 

بیشتر بخوانید:

 

درآمدهای میلیاردی حزب‌الله از قاچاق مواد مخدر

در تاریخ ۱۸دسامبر ۲۰۱۷ سایت آمریکایی پولیتیکو فاش کرد که دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا، و به‌منظور انجام توافق هسته‌یی با ایران، تحقیقات اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده در مورد شبکه "حزب‌الله" لبنان، که میلیاردها دلار را از طریق قاچاق مواد مخدر به دست آورده را متوقف کرده بود.

یک گزارش تحقیقی منتشر شده توسط "پولیتیکو" گفت تحقیقات اداره مبارزه مواد مخدر آمریکا تحت عنوان پروژه "کاساندرا" از سال ۲۰۰۸، و با کمک ۳۰دستگاه امنیتی داخلی و خارجی، آغاز شده بود تا در مورد شبکه جنایتکار قاچاق کوکائین و سلاح و پول‌شویی گروه حزب‌الله تحقیق کند. شبکه قاچاق حزب‌الله میلیاردها دلار را پولشویی می‌کرده است.

افسران شرکت‌ کننده در این پروژه مسیر قاچاق و حمل‌‌ و نقل مواد مخدر توسط شبکه حزب‌الله لبنان از جنوب آمریکا به آفریقا، اروپا و خاورمیانه و نیز از ونزوئلا و مکزیک به ایالات متحده را رصد کرده بودند. آنها هم‌چنین مسیر پول به دست آمده از این قاچاق را که با خرید ماشینهای مستعمل از آمریکا و فروش آنها به کشورهای آفریقایی منتقل شده بودند، را دنبال کرده بودند. اما پس از هشت سال، و در مرحله‌ای که تحقیقات محرمانه به نقطه بسیار حساسی رسیده بود و محققاًن نیاز به مجوز قانونی و همکاری وزارت دادگستری ایالات متحده و خزانه‌داری، بودند مقامات دولت اوباما در مسیر تمامی تحقیقات سنگ‌اندازی کردند.

به گفته اعضای پروژه "کاساندرا" مقامات دولت اوباما نیز از تلاشها برای دستگیری اعضای ارشد حزب‌الله، از جمله شخصی ملقب به "شبح" که مسئول قاچاق کوکائین به ایالات متحده و ارسال اسلحه به خاورمیانه بوده، جلوگیری کردند. فیاض هم‌چنین تأمین کننده اصلی سلاح های شیمیایی بشار اسد، رئیس‌جمهور رژیم سوریه بوده است. اسلحه‌یی که اسد علیه مردمش به کار برد.

آنان می‌گویند که حزب‌الله تحت نظارت ایران هنوز به اعمال غیرقانونی‌اش ادامه می‌دهد، و منافع آمریکا در عراق و سوریه و مناطق زیادی از آمریکای لاتین و آفریقا، را هدف قرار داده و به دشمنان آمریکا از جمله شبه‌نظامیان شیعه سلاح و آموزش نظامی ارائه می‌دهد.

طبق تأکید مقامات کنونی و سابق آمریکا، صفی‌الدین، شبح و دیگر عناصر ارشد حزب‌الله هم‌چنان به تجارت مواد مخدر و اسلحه ادامه می‌دهند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/631f785e-bca2-4f82-a165-d67358f0ab4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات