728 x 90

رویترز: به‌گفته منابع و مقامات امنیتی، شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران پشت حمله به نخست‌وزیر عراق بوده‌اند

حمله پهپادی به محل سکونت نخست‌وزیر عراق در بغداد
حمله پهپادی به محل سکونت نخست‌وزیر عراق در بغداد

به گزارش رویترز ۱۷آبان، مقامات امنیتی عراق و منابع نزدیک به شبه‌نظامیان گفتند، حمله پهپادی که روز یکشنبه نخست‌وزیر عراق را هدف قرار داد، توسط حداقل یک گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران انجام شد.

این منابع که روز دوشنبه به‌شرط فاش نشدن نام‌شان با رویترز صحبت کردند، گفتند که پهپادها و مواد منفجره مورد استفاده در این حمله ساخت ایران بوده‌اند.

رویترز افزود: سخنگوی یکی از گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران از اظهارنظر فوری درباره این حمله یا این‌که چه کسی آن را انجام داده است، خودداری کرد. دیگر گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران برای اظهارنظر فوری در دسترس نبودند. دولت ایران در تهران بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ نداد.

۲مقام امنیتی عراق و ۳منبع نزدیک به گروه‌های شبه‌نظامی که رژیم ایران در عراق از آنها حمایت می‌کند، گفتند که این حمله توسط دست‌کم یکی از این گروه‌ها انجام شده است، اما راجع به این‌که کدام‌یک از گروه‌ها هستند، ارزیابی‌های نسبتاً متفاوتی ارائه داد.

این ۲مقام امنیتی گفتند، گروه‌های قدرتمند کتائب حزب‌الله و عصائب اهل حق این اقدام را با هم انجام دادند.

یکی از منابع شبه‌نظامی گفت که کتائب حزب‌الله در آن نقش داشته و او نمی‌تواند نقش عصائب را تأیید کند.

رژیم آخوندی در تهران نیز به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ نداده است.

 

رد گم کنی ناشیانه و واکنش‌های هراسان رژیم آخوندی پس از شکست طرح ترور نخست‌وزیر عراق

پاسدار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم: سوءقصد به جان نخست‌وزیر عراق، فتنه جدیدی است که رد آن را باید در اتاق‌های فکر خارجی جستجو کرد (خبرگزاری دانشجو رژیم۶آبان).

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن هدف قرار دادن نخست‌وزیر عراق، بر موضع ثابت و مستمر جمهوری اسلامی در حمایت از ثبات، امنیت و آرامش در عراق تأکید کرد (توئیتر وزارت امور خارجه رژیم۱۶آبان).

در این میان واکنش ترسان رژیم آخوندی که خودش حمله را ترتیب داده و از طریق مزدورانش پیش آگهی هم داده بود، جالب توجه است. حرف رژیم طبق سیاقات شناخته شده‌اش این است که کاظمی خودش به خودش پهپاد زده و حالا می‌خواهد آنرا به گردن عوامل رژیم ایران بیندازد. خبرگزاری رسمی رژیم حمله به محل اقامت نخست‌وزیر عراق را نمایشی توصیف کرد (خبرگزاری ایرنا رژیم۱۶آبان).

خبرگزاری رژیم به‌نقل از توئیت «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش موهومی به نام صادقون نوشت: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد؛ انفجار ساختگی و شلیک هوایی با هدف پوشش جنایتهای دیروز و مشغول کردن افکار عمومی است. الربیعی افزود: هسته اطلاع‌رسانی امنیتی می‌گوید، حمله با پهپاد صورت گرفته و توئیت (الکاظمی) می‌گوید؛ موشک... در حالی که ضدهوایی آمریکا خاموش بود.

خبرگزاری رژیم هم‌چنین به‌نقل از قیس خزعلی آخوندک نظام در عراق هشدار داد که برخی طرفهای مرتبط با طرفهای اطلاعاتی برای حمله هوایی در منطقه سبز بغداد برنامه دارند تا به گروه‌های ولایت فقیه که او آنها را گروه‌های مقاومت می‌نامید، تهمت بزنند!

خبرگزاری رژیم به‌نقل از تلویزیون مالکی به نام آفاق گزارش کرد: آنچه در منطقه سبز رخ داد، یک نمایش با کارگردان معروف بود... توصیه می‌کنم به‌جای هالیوود با بالیوود (هندوستان) قرارداد ببندید!

به گزارش خبرگزاری رژیم برخی رسانه‌ها و کانالها و صفحات شبکه‌های اجتماعی نیز این رخداد را «ریشخند» تلقی می‌کنند.

پاسدار شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت رژیم نیز انگشت اتهام را به‌سوی آمریکا نشانه رفت و نوشت:

شمخانی نوشت: سوءقصد به جان نخست‌وزیر عراق فتنه جدیدی است که رد آن را باید در اتاق‌های فکر خارجی جستجو کرد که از سال‌ها قبل با ایجاد و پشتیبانی گروه‌های تروریستی و اشغال این کشور، جز ناامنی، ایجاد اختلاف و بی‌ثباتی ارمغانی نداشته‌اند.

از سوی دیگر وزارت‌خارجه رژیم به‌نحو مضحکی ترور الکاظمی را محکوم کرد و امیر عبداللهیان وزیر خارجه رژیم سراسیمه با وزیر خارجه عراق تماس گرفت تا سلامهای رئیسی را به کاظمی برساند و از سلامت او اطمینان حاصل کند (خبرگزاری ایسنارژیم ۱۸آبان).

خبرگزاری حکومتی ایسنا در این باره نوشت:

در پی تلاش برای سوءقصد به نخست‌وزیر عراق، وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با فواد حسین همتای عراقی خود با ابلاغ سلام رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به مصطفی الکاظمی، از سلامتی نخست‌وزیر عراق کسب اطمینان و ابراز خرسندی نمود. به گزارش ایسنا، در این گفتگوی تلفنی امیر عبداللهیان چنین اتفاقاتی را خلاف ثبات و امنیت کشور دوست عراق برشمرد که از سوی بدخواهان عراق و در جهت برهم زدن آرامش عراق انجام می‌شود.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی رژیم به ترور نافرجام نخست‌وزیر عراق توسط مزدوران رژیم به صراحت اعتراف کرده است (سایت دیده‌بان ایران رژیم: ۱۶آبان).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2345073e-b023-4c40-87ae-1b1075f3f387"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات