728 x 90

رویترز: با وجود افزایش تعداد کشته‌ها و سرکوب شدید، اعتراضات در ایران ادامه دارد

قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱

رویترز روز ۷مهرماه در گزارشی از استمرار اعتراضات در ایران که با کشته شدن مهسا امینی جرقه زده شد، نوشت: گفته می‌شود۸۳ نفر کشته شدند.

خبرگزاری رویترز افزود: در حالی که یک گروه حقوق‌بشری اعلام کرد در تظاهرات نزدیک به دو هفته حداقل ۸۳نفر کشته شده‌اند، اعتراضات روز پنجشنبه در چندین شهر در سراسر ایران علیه مرگ یک زن جوان در بازداشت پلیس ادامه یافت... .

با وجود افزایش تعداد کشته‌ها و سرکوب شدید مقامات، ویدئوهای منتشر شده در توئیتر نشان می‌دهد که تظاهر کنندگان خواهان سقوط نهاد روحانیت در تهران، قم، رشت، سنندج، مسجدسلیمان و دیگر شهرها هستند.

تلویزیون دولتی بدون اشاره به آمار و ارقام گفت پلیس تعداد زیادی از آشوبگران را دستگیر کرده است... .

گروه‌های حقوقی گفتند که دهها فعال، دانشجو و هنرمند بازداشت شده‌اند و کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران در توئیتر اعلام کرد که مطلع شده است که نیروهای امنیتی حداقل ۲۸روزنامه‌نگار را تا ۲۹سپتامبر دستگیر کرده‌اند... .

در همین حال، وزیر خارجه آلمان روز پنجشنبه گفت که از اتحادیه اروپا می‌خواهد پس از مرگ امینی، ایران را تحریم کند.

پلیس نروژ گفت: در نروژ، چند نفر در جریان تظاهرات خشمگینانه که در آن دو نفر جراحات خفیف دیدند، تلاش کردند وارد سفارت ایران در اسلو شوند. رادیو تلویزیون عمومی NRK گزارش داد که پلیس ۹۵نفر را بازداشت کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f08ca57c-14ef-4b76-9f51-81609853b490"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات