728 x 90

رویترز: ائتلاف عربی ۴پهپاد حوثیها را بر فراز یمن ساقط کرد

ترکی المالکی سخنگوی رسمی ائتلاف عربی
ترکی المالکی سخنگوی رسمی ائتلاف عربی

رویترز نوشت: ائتلاف نظامی عربی روز جمعه ۱۳تیرماه اعلام کرد ۴پهپاد انفجاری را که توسط حوثیهای تحت حمایت رژیم ایران به پرواز درآمده بودند، سرنگون ساخته است.

العربیه نوشت: ائتلاف عربی از رهگیری و انهدام ۴پهپاد بمب‌گذاری شده شبه‌نظامیان حوثی که به سوی عربستان روانه شده بود، خبر داد.
سرهنگ ستاد ترکی المالکی سخنگوی رسمی ائتلاف عربی تأکید کرد که پهپادهای بمب‌گذاری شده در آسمان یمن سرنگون شد.

سخنگوی ائتلاف در همین رابطه اظهار داشت: «نیروهای مشترک ائتلاف صبح امروز (جمعه) موفق شدند ۴ پهپاد بمب‌گذاری شده را که شبه‌نظامیان حوثی تروریست مورد حمایت رژیم ایران به سوی عربستان سعودی به پرواز درآورده بودند را رهگیری و منهدم کنند که ۳فروند از آنها در آسمان یمن رهگیری و منهدم شده‌اند».

المالکی در کنفرانسی خبری اعلام کرد که رژیم ایران به‌طور عمد موشکهای پیشرفته در اختیار شبه‌نظامیان حوثی قرار می‌دهد تا امنیت منطقه را تضعیف کنند.
سخنگوی رسمی ائتلاف عربی ضمن ابراز مخالفت با اعمال دیکته از سوی رژیم ایران بر شبه‌نظامیان حوثی، سپاه پاسداران رژیم را به استفاده از گروه‌های بین‌المللی قاچاق برای وارد کردن سلاح برای شبه‌نظامیان حوثی در یمن متهم کرد.

سخنگوی ائتلاف عربی در کنفرانسی راجع به سلاحهای توقیف شده و کمکهای تسلیحاتی رژیم آخوندی به حوثیهای یمن، اعلام کرد: رژیم ایران با بکارگیری شبکه‌ای سازمان‌یافته از جنایتکاران و با نقص قطعنامه شورای امنیت، به ارسال سلاح برای حوثیها ادامه داده و به کانون قاچاق سلاح و گسترش ویرانی و تهدید امنیت منطقه تبدیل شده است.

وی افزود: نیروهای ائتلاف اخیراً ۸هواپیمای بدون سرنشین و ۴موشک را که به سمت عربستان شلیک شده بود هدف قرار دادند. یکی از موشک‌های بالستیکی شلیک شده از نوع قیام و ساخت رژیم ایران بود. (الحدث ۱۲تیر۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/273d837e-286d-4b7d-a9b0-68133f3753e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات