728 x 90

رویترز: ائتلاف به رهبری آمریکا، یک پهپاد را در جنوب سوریه سرنگون کرد

ائتلاف به رهبری آمریکا، یک پهپاد را در جنوب سوریه سرنگون کرد
ائتلاف به رهبری آمریکا، یک پهپاد را در جنوب سوریه سرنگون کرد

رویترز نوشت: ائتلاف به رهبری ایالات متحده، یک پهپاد را در جنوب سوریه سرنگون کرد

خبرگزاری رویترز روز ۲۵آذر نوشت: مقامات از واشنگتن روز پنجشنبه گفتند، یک هواپیمای جنگی انگلیسی که بخشی از ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده است، این هفته یک پهپاد را در نزدیکی پایگاهی که نیروهای آمریکایی در جنوب سوریه در آن مستقر هستند، سرنگون کرد.

این پایگاه که به تنف معروف است، در یک منطقه استراتژیک در نزدیکی گذرگاه مرزی تنف سوریه با عراق و اردن قرار دارد و تعداد کمی از نیروهای آمریکایی را در خود جای داده است.

تنف تنها موقعیت با حضور نظامی قابل توجه ایالات متحده در سوریه خارج از شمال تحت کنترل کردها است.

وزارت دفاع انگلستان اعلام کرد، یک هواپیمای جنگی تایفون یک "پهپاد کوچک تهاجمی" را که تهدیدی برای نیروهای ائتلاف بود، سرنگون کرد. گفته شد که این اولین درگیری هوا به هوا برای یک تایفون نیروی هوایی سلطنتی است.

بیل اوربان کاپیتان نیروی دریایی و سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده گفت: دو پهپاد روز سه‌شنبه ۲۳آذر وارد منطقه «عدم درگیری» پادگان تنف شدند و یکی از آنها که به پایگاه نزدیکتر شد، سرنگون شد. وی گفت: تلفات جانی یا خسارتی به تأسیسات وارد نشده است.

رویترز در ادامه افزود: هنوز مشخص نیست که این پهپاد متعلق به کیست.

نیروهای تحت حمایت رژیم ایران در گذشته با پهپاد و موشک به نیروهای آمریکایی در شرق سوریه و عراق حمله کرده‌اند.

در ماه اکتبر، تعدادی پهپاد برای حمله به این پایگاه پرتاب شد، اگر چه هیچ تلفاتی از آمریکایی‌ها به بار نیاورد.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که احتمال دارد شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران، به‌مناسبت سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی و فرمانده شبه‌نظامیان عراقی ابومهدی المهندس، حملات خود به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه را در هفته‌های آینده افزایش دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c5489c5-5349-465a-9f19-0d34ffc5a76b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات