728 x 90

رویترز: آمریکا دوشنبه دو دوجین شخص و نهاد مرتبط با برنامه تسلیحاتی رژیم ایران را تحریم می‌کند

وزارت خزانه‌داری آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه ۳۰شهریور درباره اعمال تحریم‌های روز دوشنبه آمریکا علیه اشخاص و نهادهای مرتبط با برنامه تسلیحاتی رژیم ایران نوشت: «به‌گفته یک مقام آمریکا؛ آمریکا دوشنبه تحریم‌های بیشتری علیه ۲۴فرد و نهاد درگیر در برنامه اتمی و موشکی و برنامه‌های تسلیحات متعارف رژیم ایران اعمال می‌کند».

رویترز افزود: «این مقام ناشناس گفت رژیم ایران ممکن است مقدار اورانیوم قابل انشقاق آماده برای یک سلاح اتمی را تا پایان سال جاری کسب کند و این‌که تهران همکاری در موشکهای دوربرد را با کره شمالی مسلح به سلاح اتمی از سر گرفته است.

تحریم‌های جدید هم‌چنین متحدان اروپایی و چین و روسیه را در مدار اخطار قرار داده است که گرچه مایلند تلاش آمریکا برای حفظ این تحریم‌ها را نادیده بگیرند، اما شرکتهای کشورهای مربوطه در صورت نقض تحریم‌ها فشار نقض تحریم را حس خواهند کرد.

این مقام استدلال کرد که ایران به‌دنبال کسب ظرفیت تسلیحات اتمی و ابزار پرتاب آن است گرچه هدف از برجام جلوگیری از همین کار بوده است».

رویترز در ادامه نوشت: «این مقام افزود به‌دلیل تشدید تحریک‌آمیز فعالیت اتمی توسط ایران، این کشور به‌زودی دارای ماده مکفی قابل انشقاق اتمی خواهد بود که با آن می‌توان یک سلاح اتمی ساخت.

اهداف دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا، برنامه اتمی و موشکی و گروه‌های خرید و فروش سلاح را شامل می‌شود.

این مقام گفت یک کشور ممکن است ادعا کند که موافق تحریم‌های ماشه نیست اما بانک‌های این کشورها و شرکتها از آن متابعت خواهند کرد چون نمی‌خواهند در آینده هدف قرار بگیرند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d96c5ce-f353-4021-89ad-1d285a84e21f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات