728 x 90

رویترز: آمریکا از میان میدان مین تحریم‌ها به سمت برجام، پاورچین حرکت می‌کند

گراند هتل وین محل مذاکرات قدرتهای جهانی بر سر برجام
گراند هتل وین محل مذاکرات قدرتهای جهانی بر سر برجام

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۲۷اردیبهشت در مطلبی درباره برجام و مذاکرات وین که هنوز به هیچ نتیجه‌یی نرسیده است نوشت:

در حالی که ایالات متحده در جستجوی راهی برای بازگشت به توافق هسته‌یی ایران در سال۲۰۱۵ است، از طریق یک میدان مین‌گذاری شده توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، پاورچین و با احتیاط حرکت می‌کند.
این مین‌گذاریها مربوط به تحریم‌های مرتبط با رژیم ایران است که ترامپ بر اساس آمار در خزانه‌داری ایالات متحده، علیه بیش از
۷۰۰ نهاد و اشخاص اعمال کرده است.
در این میان، ترامپ با استفاده از قوانین ایالات متحده که برای مجازات بازیگران خارجی به‌دلیل حمایت از تروریسم یا سلاحهای هسته‌یی طراحی شده است، حدود دو مؤسسه مهم برای اقتصاد رژیم ایران را در لیست سیاه قرار داد، بانک مرکزی و شرکت ملی نفت.

رویترز بh اشاره به مذاکرات وین و هشدارهای سناتورهای آمریکایی نسبت به لغو بعضی تحریمها نوشت: اما کنار گذاشتن تحریم‌ها، جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات را در معرض اتهامات نسبت به نرمش در برابر تروریسم قرار می‌دهد، یک مشتِ سیاسی که اگر توافق احیا شود، اجتناب‌ناپذیر است.


وزیر خارجه سابق ترامپ، مایک پمپئو، ماه گذشته در حالی که قانون را ترویج می‌کرد، تا لغو تحریم‌های رژیم ایران توسط بایدن را سخت‌تر کند، گفت: "این اقدام غیراخلاقی است."

جان اسمیت، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری (OFAC) از سال۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، موج تحریم‌های ایران توسط ترامپ را "از لحاظ دامنه در تاریخ معاصر آمریکا بی‌سابقه" توصیف کرد.
اسمیت، که اکنون یکی از شرکای شرکت حقوقی موریسون و فورستر است، گفت که هدف قرار دادن نهادهای رژیم ایران برای حمایت از تروریسم یا ارتباط با سپاه پاسداران، احیای مجدد معامله را بسیار دشوارتر کرده است.
مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی گفت: "با افزودن تروریسم جهانی، سپاه پاسداران یا نقض حقوق‌بشر به هر لیست، از نظر سیاسی فوق‌العاده دشوار است... حذف این اسامی از لیست؟، شما می‌توانید این کار را انجام دهید، اما در صورت انجام این کار با دافعه بالقوه بیشتری روبه‌رو خواهید شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06ee82bd-2178-4368-bd3f-ae6421adbdc0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات