728 x 90

اجلاس سوچی روسیه بدون حضور رژیم ایران

ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان
ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان

به گزارش خبرگزاریهای بین‌المللی سران دو کشور ترکیه و روسیه موافقت کردند که یک منطقه حائل غیرنظامی برای جدا ساختن نیروهای دولتی و رزمندگان سوری در استان ادلب ایجاد کنند.

رئیس‌جمهور روسیه گفت این منطقه ۱۵کیلومتر در ۲۵کیلومتر خواهد بود و تا ۱۵ اکتبر برقرار خواهد شد.

وی افزود: تمامی تسلیحات سنگین باید توسط طرفین جنگ از آن منطقه خارج شود.

رجب طیب اردوغان که به سوچی سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترک خود با ولادیمیر پوتین گفت دو کشور با همآهنگی همدیگر در مرزهای منطقه حائل نظارت خواهند داشت.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد:‌ وزیر دفاع روسیه گفت تهاجم نظامی علیه ادلب نخواهد بود.

 

اجلاس سوچی روسیه بدون حضور رژیم ایران

ناظران سیاسی می‌گویند برگزاری اجلاس سوچی با حضور روسیه و ترکیه و بدون حضور رژیم ایران و بحث درباره سرنوشت موضوع ادلب پیام ناخوشایندی برای این رژیم دارد.

 

مخالفت ترکیه با حمله به ادلب

خبرگزاری آسوشیتدپرس  ۱۶شهریور۹۷ نوشت: رئیس‌جمهور ترکیه به آتش‌بس و پایان دادن به حملات هوایی در بحبوحه حمله قریب‌الوقوع به این استان سوریه فراخوان می‌دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: رجب طیب اردوغان این اظهارات را روز جمعه در اجلاس سه جانبه میان ایران، روسیه و ترکیه در تهران ایراد کرد. آسوشیتدپرس افزود: در این میان حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم ایران در ارتباط با تهاجم به ادلب توضیحی نداد.

قرار بود در نشستی که رژیم ایران در تهران برگزار کرده توافق روسیه و ترکیه را برای کشتاری دیگر در سوریه به‌دست بیاورد. این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به هر گونه قتل‌عام و کشتار بیگناهان در سوریه که اغلب به‌دست نیروهای اعزامی رژیم ایران شامل نیروی تروریستی قدس انجام می‌شود هشدار داده بودند.

 

هشدار اردوغان به رژیم ایران و روسیه

در خبر دیگری رادیو اروپای آزاد نیز روز جمعه شانزدهم شهریور ۹۷ به‌نقل از خبرگزاریهای رویترز، آلمان، فرانسه و آسوشیتدپرس اعلام کرد: اردوغان به روسیه و ایران علیه تهاجم به استان ادلب سوریه هشدار می‌دهد.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به روسیه و ایران هشدار داد که حمله نیروهای دولتی سوریه و متحدان آن به استان ادلب آخرین پناهگاه شورشیان در این کشور جنگ‌زده خاورمیانه، به‌ قتل‌عام منجر خواهد شد.

اردوغان در اجلاس با حسن روحانی و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در تهران صحبت می‌کرد...

رادیو اروپای آزاد به‌نقل از روحانی رئیس‌جمهور رژیم گفت: «جنگ در سوریه باید تا ریشه‌کنی تمامی افراطیون به‌خصوص در ادلب ادامه یابد»، ولی او به این واقعیت که رژیم ایران دهها هزار شبه‌نظامی عراقی و افغانی را به همراه نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران برای حفاظت از رژیم اسد به سوریه فرستاده اشاره نکرد.

لازم به ذکر است که از شروع انقلاب سوریه در سال ۲۰۱۱ رژیم حاکم بر ایران با حمایت از دیکتاتور خونریز سوریه علیه خواسته‌های آزادیخواهانه مردم این کشور در سرکوب مردم سهیم شده و تا به امروز نیز کشتار آنها را ادامه داده است.

 

هشدار مسؤلان آمریکایی نسبت به کشتار در سوریه

در حالی که منابع به خبرگزاری رویترز گفته‌اند رژیم اسد آماده یک تهاجم مرحله بندی برای بازپس‌گیری ادلب شده، مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا گفت واشنگتن هر تهاجم دولت سوریه به ادلب را به‌عنوان تشدید جنگ سوریه می‌بیند. وزارت‌خارجه آمریکا هشدار داد واشنگتن به هر حمله شیمیایی توسط دمشق پاسخ خواهد داد.

وزیر امور خارجه آمریکا، در حساب توئیتر خود نوشت: «ایالات متحده آمریکا به این حمله به‌عنوان عاملی برای تشدید کشمکشی می‌نگرد که بدون آن هم خطرناک است».

رژیم اسد هفته‌هاست که تهدید می‌کند به ادلب حمله خواهد کرد و در این راستا از سران روسیه و ترکیه دعوت کرده بود تا برای این تهاجم پشتوانه سیاسی لازم را به‌دست بیاورد.

موضع ترکیه علیه خواسته‌های رژیم ایران، نقشه‌های این رژیم را برای قتل‌عامی دیگر در سوریه با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de9c72fa-5cf5-4088-aacf-ed6ed505c3fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات