728 x 90

رونمایی جمهوری‌خواهان از طرح فشار حداکثری علیه رژیم ایران با حضور پمپئو

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان روز سه‌شنبه ۳۱فروردین در مجلس نمایندگان اعلام کرد که روز چهارشنبه و با حضور مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، طرحی را با عنوان «قانون فشار حداکثری» برای تصویب ارائه می‌کنند. این طرح خواستار افزایش تحریم‌ها بر رژیم ایران و جلوگیری از بازگشت آمریکا به توافق هسته‌یی برجام است.

این طرح بنا دارد دولت آمریکا را ملزم به افزایش تحریم‌ها علیه رژیم ایران کند. هم‌چنین «تبدیل کردن راهبرد موفقیت‌آمیز و به اثبات رسیده فشار حداکثری به قانون» و «جلوگیری از پیوستن دوباره دولت پرزیدنت بایدن به توافق هسته‌یی ایران» موسوم به برجام، از دیگر اهداف این طرح عنوان شده است.

کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان اعلام کرد: «در مورد ایران، ما دو هدف را دنبال می‌کنیم: ایران باید از دستیابی به سلاحهای هسته‌یی و موشکهای بالستیک منع شود؛ ایران باید از تأمین مالی تروریسم بین‌المللی منع شود».

کمیته مطالعاتی جمهوریخواهان که بزرگترین کمیته پارلمانی محافظه‌کاران در مجلس نمایندگان آمریکا می‌باشد پیش‌تر طرحی را رونمایی کرد که عنوان آن «راهبرد امنیت ملی کمیته مطالعاتی جمهوریخواهان: نیرومندکردن آمریکا و مقابله با تهدیدهای جهانی» است و تهیه آن یک سال و نیم طول کشید. این طرح «پیشنهاد می‌کند که شدید‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها توسط کنگره [آمریکا] بر ایران وضع شود».

دولت پرزیدنت بایدن از زمان شروع کار خود گفته است اگر ایران به اجرای تعهدات خود در قابل توافق هسته‌یی موسوم به برجام بازگردد، آمریکا هم به این توافق باز خواهد گشت. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، واشنگتن را در سال۲۰۱۸ از برجام خارج کرد و تحریم‌هایی را که تحت آن توافق برداشته شده بود، دوباره برگرداند. (سایت هیل ۳۱فروردین )

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55d05e0c-65d4-4706-86f6-38d4bf062df2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات