728 x 90

روضه‌خوانی خامنه‌ای و هراس از بریدگی نیروهایش

هراس خامنه‌ای از ریزش نیروهایش
هراس خامنه‌ای از ریزش نیروهایش

خشم و نفرت مردم نسبت به حاکمیت موجب تشدید بریدگی و ریزش نیروهای وارفته نظام و آه و فغان سرکردگان حاکمیت شده است. به این خاطر آنها تلاش مذبوحانه می‌کنند با خواندن روضه امید به این نیروهای وارفته و در حال ریزش روحیه و امید به آینده بدهند.

نگرانی از این است که روزی انبار باروت خشم مردم شعله‌ور شود و نیروهای وارفته نظام نتوانند در مقابل آن بایستند و مهار اوضاع از دست برود و موجودیت نظام منفور ولایت در اثر آتش گدازان قیام مردم برباد برود.

 

اظهارات عجزآلود خامنه‌ای در جلسه با دانشجویان بسیجی دانشگاهها، آیینه تمام نمایی از بن‌بست رژیم، ریزش نیروها و گسترش انفعال و ناامیدی در میان آنها است.

خامنه‌ای در سخنانش با دانشجویان دست‌چین شده بسیجی ضمن گوشزد کردن شرایط «پیچیده و دشوار» بین‌المللی به آنها گفت: «توصیه من به شما دانشجوها پرهیز از انفعال و ناامیدی است؛ مواظب باشید؛ یعنی مواظب خودتان باشید، مواظب دلتان باشید، مواظب باشید دچار انفعال نشوید، دچار ناامیدی نشوید. مرتّباً مراقبت کردن و مواظب بودن. مراقب خودتان باشید که دچار یأس و ناامیدی و [این‌که] نمی‌شود و فایده‌ای ندارد و مانند این حرفها نشوید. بعضی از نسلهای گذشتهٔ شما اینجا کم آوردند، در این مورد کم آوردند و دچار خطا شدند؛ یعنی آنجایی که نبایستی مأیوس بشوند، نباید ناامید بشوند، ناامید شدند، و این ناامیدی آنها را از میدان خارج کرد، و بعضی‌هایشان هم بدجوری خارج شدند» (تلویزیون شبکه یک ۶اردیبهشت ۱۴۰۱).

این اظهارات بیانگر افلاس کامل حاکمیت و رسیدن آن به بن‌بست و آخر خط و یادآور اواخر سلطنت شاه خائن است که سرسپرده‌ترین جیره‌خوارانش به استیصال و بریدگی رسیده بودند و حتی عده زیادی پیش از این‌که حکومت سرنگون شود فرار را برقرار ترجیح دادند.

علاوه بر خامنه‌ای رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی نیز ترس و نگرانی خود را در این باب آشکارا بیان می‌کنند

کیهان خامنه‌ای ضمن اشاره به بحرانهای گریبانگیر رژیم خصوصاً بحران درونی و پیامدهای آن در میان نیروهای خامنه‌ای که آنها را «جبهه انقلاب» نامیده نوشت: « تحریف، تخریب و تهمت‌پراکنی به‌گونه‌یی است که مجال سالم و ضروری نقد را از بین می‌برد و بستری از ترور شخصیت و یأس‌آفرینی را فراهم می‌کند»

این رسانه خامنه‌ای سؤالات و ابهامات ذهنی نیروهای وارفته باند ولایت و عناصر باند مغلوب را این‌گونه ردیف کرده است «چرا دولت و مجلس و دستگاه قضایی پس از یک دست شدن حاکمیت، کاری برای مقابله با تورم و گرانی و ساماندهی اقتصاد کشور نمی‌کنند؟ چرا هیچ برنامه اقتصادی روشنی ندارند؟ اگر فروش نفت افزایش یافته، چرا اوضاع اقتصادی هم‌چنان نابسامان است؟» (کیهان ۶اردیبهشت ۱۴۰۱).

این چراها و نک و ناله‌ها تماماً مربوط به تتمه نیروهای نظام است و گرنه مردم که مطلقاً هیچ امیدی به کل حاکمیت و دولت آخوند جلاد نداشته و ندارند. برای آنها روشن است که خامنه‌ای از ترس قیام و خیزش مردم، دولت جلادان را صرفاً برای سرکوب روی کار آورده است و انتظار هیچ دستاوردی به‌جز سرکوب و غارت از آن ندارند.

انفعال و ناامیدی صرفاً مربوط به نیروها و لایه پایین هرم حاکمیت نیست، بلکه عده‌یی از اعضای مجلس ارتجاع نیز که خود از سنخ اعضای دولت «جوان حزب‌اللهی» هستند، دچار یاس و سرخوردگی شده‌اند. آنها نیز از این‌که دولت جلادان بتواند گرهی از گره‌های کور و بازنشدنی بحرانهای حاکمیت بگشاید ناامید شده‌اند

 

حسینی معاون پارلمانی رئیسی وعده داد که دولت «گرفتاریهای معیشتی مردم را کاهش دهد و با جلب رضایت عمومی، جبران مافات کرده و نشاط و امید را بازسازی کند» (سایت انتخاب ۴اردیبهشت ۱۴۰۱).

ولی روزنامه شرق وابسته به باند مغلوب ضمن اشاره به شکست دولت رئیسی نوشت: «احساس‌ترس و ناامنی و درماندگی، خصلت عمومی یافته و ناامیدی جای امید را گرفته است» (شرق ۳۱فروردین ۱۴۰۱).

برآیند بسیاری از اظهارنظرها و نوشته‌های مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی این است به‌رغم این‌که خامنه‌ای روی کارآوردن آخوند جلاد و دولتش را دستاورد شیرین سال۱۴۰۰ نامید، در حال حاضر این به‌اصطلاح شیرینی به تلخی‌یی تلخ‌تر از زهر مار تبدیل شده است.

 

بی‌دلیل نیست که سرکردگان نظام و مهره‌های آن ضمن اذعان به شرایط سخت و هشدار به نیروهای خودی، نسبت به تحرکات دشمن اصلی هم هشدار می‌دهند هم‌چنانکه خامنه‌ای در سخنانش با بسیجیان دانشگاه به صراحت به آنها هشدار داد که این دشمن در۴۰سال پیش در دانشگاه فعال بوده و اکنون نیز فعال است.

دشمن اصلی، مقاومت سازمان‌یافته‌ای است که همواره درصدد سرنگونی رژیم بوده و در حال حاضر نیز به‌طور مستمر بر کمیت و کیفیت فعالیت‌های انقلابی‌اش می‌افزاید.

مقاومت سازمان‌یافته‌ای که خواب از چشمان سردمداران و تتمه نیروهای نظام ربوده چنانکه یک آخوند به نام نظافت نسبت به خطر آن اعتراف کرد و گفت در تمامی زمینه‌ها «در کمین است» و زمانی که «خاکریز» نظام بریزد «سقوط حتمی می‌شود واو به هدفش می‌رسد» (تلویزیون شبکه چهار۳اردیبهشت ۱۴۰۱).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d8e8589-e33e-425f-9d89-9f2983227dfc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات