728 x 90

روسیه حمله هواپیمای بدون سرنشین حوثی‌ها به پالایشگاه ریاض را محکوم می‌کند

پالایشگاهی در عربستان - عکس از آرشیو
پالایشگاهی در عربستان - عکس از آرشیو

به‌دنبال محکومیت جهانی حمله حوثیهای یمن وابسته به رژیم ایران به پالایشگاه عربستان، مسکو حمله هواپیمای بدون سرنشین حوثی‌ها به پالایشگاه ریاض را محکوم کرد.

خبرگزاری فرانسه روز ۳۰ اسفند نوشت: روز شنبه (وزارت امور خارجه) روسیه (با صدور بیانیه‌یی) اعلام کرد: این کشور حمله هواپیمای بدون سرنشین به یک پالایشگاه نفت عربستان سعودی، که مسئولیت آن را شورشیان حوثی یمن به عهده گرفته‌اند به‌شدت محکوم می‌کند و از همه طرفها خواست تا به خشونت پایان دهند.

حمله روز جمعه دومین حمله در این ماه به تأسیسات انرژی سعودی بود که درگیریهای شش ساله، بین دولت یمن مورد حمایت عربستان و حوثیهای وابسته به ایران را برجسته کرد.

وزارت امور خارجه (روسیه) در بیانیه‌یی گفت: مسکو اقدام نظامی مذکور را به‌شدت محکوم می‌کند و از همه طرفهای درگیر در یمن می‌خواهد تا به‌شدت به قوانین حقوق بشردوستانه بین‌المللی پایبند باشند.

روسیه علاوه بر این گفت که همه طرفها بایستی بلادرنگ و به‌طور کامل عملیات نظامی را که منجر به تخریب زیرساختهای غیرنظامی و تلفات در میان غیرنظامیان می‌شود را کنار بگذارند.

خبرگزاری فرانسه افزود: روز شنبه ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن واکنش نشان داد و اعلام کرد: این ائتلاف حملات هوایی‌اش، برای پشتیبانی از نیروهای طرفدار دولت که در برابر پیشروی سریع حوثی‌ها در شمال شهر مارب یمن می‌جنگند، را آغاز کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b9351e2-6b5d-4553-9211-afe713ef166f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات