728 x 90

روزنامهٔ حکومتی ستاره صبح: شاخص فلاکت در سال۹۹، رکورددار دههٔ ۹۰

فلاکت در سال۹۹
فلاکت در سال۹۹

روزنامهٔ حکومتی ستاره صبح در مطلبی نوشت: شاخص فلاکت که نشان‌دهنده حاصل جمع نرخ تورم و نرخ بیکاری است، در پایان سال گذشته ۴۶.۱درصد برآورد شده است. رکورد شاخص فلاکت در پایان سال۹۹ با احتساب نرخ تورم ۳۶.۴درصد و نرخ بیکاری ۹.۷درصد، به ۴۶.۱درصد رسیده که بالاترین نرخ شاخص فلاکت در دهه۹۰ به‌شمار می‌رود.

نرخ تورم در کشور روند افزایشی و نگران‌کننده را دنبال می‌کند. بر اساس برآورد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شاخص سالانه قیمت مصرف‌کننده در پایان مرداد امسال به ۵۰درصد خواهد رسید که در این صورت انتظار می‌رود دست‌کم نیمی از استانهای کشور در وضعیت قرمز و هشدار از لحاظ شاخص فلاکت‌زدگی قرار گیرند.

۲ استان مرزی کرمانشاه و کردستان در پایان سال۱۳۹۹ از لحاظ شاخص فلاکت صدرنشین شدند و جمع نرخ تورم و نرخ بیکاری این دو استان در غرب کشور به بالای ۵۸درصد رسید. پس از آن استانهای هرمزگان، چهارمحال‌و بختیاری، خراسان شمالی و لرستان به‌ترتیب بالاترین رتبه را کسب کرده و شاخص فلاکت آنها بالای ۵۰درصد روایت شده است. ۱۴استان کشور از جمله استانهای یاد شده به اضافه سیستان و بلوچستان، گلستان، کرمان، ایلام، همدان، آذربایجان غربی، یزد و خوزستان در پایان سالی که گذشت با شاخص فلاکت بالاتر از میانگین کل کشور مواجه شده‌اند (روزنامهٔ ستاره صبح ۲۱ اردیبهشت).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c905959-80c9-4d7d-bef5-6954bf9c6f05"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات