728 x 90

روزنامه حکومتی وطن امروز: کنفرانس لهستان به سبک کنفرانس (مجاهدین)

وزارت خارجه لهستان
وزارت خارجه لهستان

روزنامه حکومتی وطن امروز در شماره روز دوشنبه ۲۴دیماه خود با سوزوگداز از کنفرانس بین‌المللی لهستان که برای بررسی جنگ‌افروزی رژیم در منطقه در این کشور برگزار می‌شود نوشت: اولین نکته جالب‌توجه که درباره این کنفرانس به‌نظر می‌رسد، میزان شباهت آن به گردهمایی‌های سالانه (مجاهدین) در پایتخت‌های اروپایی مانند پاریس است که هر سال برگزار می‌شود.

اگر این فرضیه را درست بدانیم... به‌راحتی می‌توانیم به این نتیجه برسیم بولتون که همه ساله... به ایراد سخنرانی‌های رؤیایی درباره سقوط نظام (در این گردهماییها) می‌پردازد، باید ایده‌پرداز اصلی این کنفرانس باشد.

 

این روزنامه حکومتی نوشت: قرار است کنفرانسی را درباره منطقه خاورمیانه برگزار کنند که اصولاًًًً در خاورمیانه برگزار نمی‌شود و اگر ‌چه عنوان آن خاورمیانه است اما در واقع موضوع اصلی آن مربوط به خاورمیانه نیست، بلکه هم‌اندیشی‌ای میان دشمنان (رژیم) ایران است که در مرحله بعد از تحریم‌های آمریکا، چگونه با نفوذ (رژیم) ایران در منطقه مقابله کنند.

 

روز جمعه ۲۱دیماه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در دانشگاه قاهره اعلام کرد آمریکا قرار است ۱۳و ۱۴فوریه- ۲۴و ۲۵بهمن سال جاری یعنی ۲روز پس از جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کنفرانسی را در لهستان برگزار کند که در آن به مسائل خاورمیانه و به‌ویژه نقش رژیم ایران در منطقه پرداخته خواهد شد.

 

او عنوان کرد از ۷۰کشور دنیا برای حضور در این کنفرانس دعوت به‌عمل‌آمده است. این کشورها عبارتند از آمریکا، تمام کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس.

 

 

سرخوردگی رژیم از واکنش اروپاییها در ماجرای راه کارهای اروپایی

اروپایی‌ها در ماجرای برجام، اگر ‌چه به‌طور رسمی اعلام کردند به برجام پایبند می‌مانند اما تا کنون که بیش از ۸ماه از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد، هنوز نتوانسته‌اند پایبندی خود به این توافق را نشان دهند و هنوز هم مذاکره‌کنندگان ایرانی را هر روز با خبری تازه از SPV و کمکهای بشردوستانه و راه‌کارهای جایگزین مالی، از این‌سو به آن‌سو می‌کشانند تا بلکه در این میان راهی برای عمل نکردن به تعهدات‌شان و گرفتن امتیازات بیشتر در موضوعات منطقه‌یی و موشکی پیدا کنند.

وطن امروز نوشت: ترامپ می‌خواهد اروپایی‌ها به سخن آمده و به‌ صراحت اعلام کنند از آمریکا تبعیت کرده و باز هم رژیم ایران را برای مسائل منطقه‌ای، موشکی و... تحت ‌فشار می‌گذارند. برپایی این کنفرانس در لهستان و دعوت از همه کشورهای اروپایی برای شرکت در آن، نشان از عزم جدی ترامپ برای همراه کردن اروپا با تحریم‌ها و تهدیدات به‌صورت آشکار دارد، البته همراهی تروئیکای اروپا (فرانسه، آلمان و انگلیس) در سیاست‌های ضدرژیم ایرانی کاخ‌سفید در موضوعات موشکی و منطقه‌یی این چشم‌انداز را برای ترامپ ایجاد کرده که این کشورهای اروپایی در مسائل منطقه‌یی هم‌راستایی حداکثری با آمریکا دارند.

تظاهر به کم اهمیت جلوه دادن کنفرانس ورشو
این روزنامه حکومتی در ادامه آورده است: با وجود این‌که برگزاری کنفرانس ورشو با دعوت از 70کشور دنیا در وهله اول اتفاق بزرگی علیه رژیم ایران به‌نظر می‌رسد اما به‌نظر می‌رسد واکنش وزارت‌خارجه کشور مان تنها به‌اندازه برگزاری یک کنفرانس کم‌اهمیت و کوچک منافقین در یکی از شهرهای اروپایی بوده است.

وطن امروز در پایان نوشت: کم‌اهمیت نشان‌دادن این واقعه زمانی کارگر می‌افتد که دیپلماسی فعالی در پشت‌ صحنه در حال تدارک برای در نظر گرفتن اقدامات تنبیهی یا تشویق کشورها برای حضور نیافتن در این کنفرانس باشد. با این‌حال واکنش‌ها در داخل وزارت امور خارجه ایران چنین مسأله‌ای را نشان نمی‌دهد. وزیر امور خارجه در این‌باره تنها به انتشار یک توئیت بسنده کرد و نوشت کسانی که قبل از این کنفرانس‌های ضدایرانی برگزار می‌کردند، یا خودشان از قدرت برکنار شدند یا مرده‌اند و آمریکا و لهستان نیز در این‌باره باید مراقب خود باشند!

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c47429be-500a-48cd-98d1-99f923cd21b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات