728 x 90

روزنامه حکومتی رسالت: کارد را به استخوان مردم رساندیم، فقط یک بهانه لازم است

بستن جاده توسط مردم معترض غیزانیه
بستن جاده توسط مردم معترض غیزانیه

به‌دنبال اعتراض مردم مظلوم غیزانیه اهواز به بی‌آبی و بالا‌گرفتن خشم و نفرت مردمی از سرکوب وحشیانه این حرکت اعتراضی در بحبوحه کرونا، سرکردگان نظام از آخوند روحانی گرفته تا استاندار رژیم در خوزستان، مهره‌ها و رسانه‌های رژیم با سراسیمگی از خیزش مردم، ضمن اعتراف به گوشه‌یی از درد و رنج و در عین حال خشم مردم، تلاش کردند به اقدامات ضدانگیزه‌یی مبادرت کنند.

روزنامه حکومتی رسالت ۶خرداد نوشت: چرا باز هم کارد را به استخوان مردم رساندیم. . سوء‌مدیریت و عطش آب، آن‌قدر بحرانی و غم‌انگیز هست که اهالی غیزانیه اهواز را وادار به اعتراض کند... وقتی ریشه معیشت خانواده سست باشد، فقط یک بهانه لازم است، آنوقت مثل شعله کبریت که به انبار کاه می‌افتد همه چیز را در خود تمام می‌کند.

یک روزنامه‌نگار حکومتی نیز نوشت: محموله بزرگ بنزین بدون شلیک یک گلوله به ونزوئلا رسید اما در غیزانیه گفتند آب نداریم، با گلوله پاسخ دادند.

از سوی دیگر، خامنه‌ای در یک دجالبازی وقیحانه، همانند اقداماتش بعد از کشتار قیام آبان، امام جمعه خود در اهواز را به دیدار کسانی که در تظاهرات با تیراندازی مأموران رژیم مجروح شده بودند، فرستاد.

آخوند روحانی نیز با سراسمیگی به وزیر نیرو و استاندار خود در خوزستان دستور داد تا «هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای رفع این معضل توسط بخشهای ذیربط انجام شود» و «در زمینه تأمین آب آشامیدنی در فصل تابستان اقدامات لازم» صورت گیرد و استاندار مزدور رژیم هم مدعی شد تا دو هفته دیگر مسأله آب غیزانیه حل خواهد شد.

استاندار رژیم گفت:

«در ۱۲اردیبهشت به مردم قول دادم که ۴۵روز دیگه ما آب رو انشاءالله میرسونیم بهشون. الآن تقریباً ۲۵ روزش گذشته تقریباً (مجری: ۲۰روز دیگه مردم غیزانیه آب خواهند داشت) ۲۰روز دیگه وقت داریم ولی انشاءالله در دو هفته آینده آب رو میرسونیم به غیزانیه».

ادعای استاندار مزدور رژیم در حالیست که رسانه‌های حکومتی به بی‌عملی رژیم و وعدهای پوچ و ریاکارانه سرکردگان نظام اذعان کرده و از جمله نوشته‌اند، استاندار رژیم در خوزستان از سال ۹۵ قول داده بود که ظرف سه ماه مشکل شبکه آبی‌منطقه را حل کند. اهالی می‌گویند چرا با گذشته سه سال از این وعده، هم‌چنان مردم این منطقه تشنه هستند. مردم حاضر بودند با چند برابر قیمت آب را خریداری کنند تا دامهایشان تلف نشود، اما حتی با تانکر به منطقه آب نیاوردند.

رئیس حکومتی شورای روستای نزهه و عضو شورای بخش غیزانیه نیز گفت: جمعیت منطقه نزدیک به ۳۰هزار نفر است. این مردم در نزدیکی مرکز استان و منطقه نفتی که شامل پتروشیمی‌ها و پالایشگاههای بسیاری است زندگی می‌کنند ۷۵۰ چاه نفت فعال در منطقه وجود دارد اما مردم منطقه به‌خاطر نبود اعتبار تشنه هستند... آیا مردم منطقه غیزانیه هیچ سهمی از ۷۵۰ چاه نفت فعال در محل زندگی‌شان ندارند؟چطور همین الآن برای تجهیز دفتر آب استان ۱۱میلیارد تومان پول خارج از تشریفات پرداخت می‌شود اما برای تأمین آب ۸۵روستا اعتبار وجود ندارد؟ اگر اعتباری برای تأمین شبکه آب غیزانیه وجود ندارد پول ساخت این همه ساختمان لاکچری و باغی در ۱۰۰ کیلومتری روستا از کجا آمده است؟.(روزنامه ایران ۶خرداد ۹۹)

پاسدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در همسویی ریاکارانه با خواسته‌های مردم، به‌منظور کوبیدن باند رقیب نوشت: پانصد هزار بشکه تولید نفت روزانه از منطقه غیزانیه است ولی اهالی آن منطقه آب شرب ندارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d723ada-ac25-47a5-8366-c9edb653a987"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات