728 x 90

روزنامه حکومتی جوان: بایدن هم برجام ترامپی می‌خواهد

برجام
برجام

روزنامه جوان متعلق به سپاه پاسداران نوشت: دولت تحریم‌های هوشمند بایدن آمد. وزیر خارجهٔ او گفته: بایدن هم برجام ترامپی می‌خواهد.

در سرمقاله روزنامه سپاه پاسداران نیز آمده است: اگر روحانی نتواند دریابد که یک دولت طرفدار جنگهای بی‌حاصل و تحریم‌های هوشمند در آمریکا به سرکار آمده است، افسوس او از وضعیتی که در دو سال گذشته و پس از خروج آمریکا از برجام خورد، بسیار بیشتر خواهد بود و خسرانی که وارد خواهد آورد، افزون‌تر (روزنامه جوان ۲بهمن).

روزنامه حکومتی رسالت نوشت: دولت بایدن نیز «وجود مکانیسم ماشه» را «اهرم فشار» خود و متحدانش در مواجهه با جمهوری اسلامی می‌داند. بایدن در تازه‌ترین مصاحبه خود با نیویورک تایمز تصریح کرده است که «گزینه بازگشت همه تحریم‌ها»، در صورت بازگشت واشنگتن به برجام روی میز خواهد بود! منظور بایدن، همان توانایی آمریکا مبنی بر «استفاده از مکانیسم ماشه» در هر زمان و به هر بهانه‌یی می‌باشد (روزنامه حکومتی رسالت ۲بهمن).

روزنامه حکومتی وطن امروز نوشت: نگاهی به اظهارات بلینکن وزیر خارجه بایدن نشان می‌دهد دولت جو بایدن به‌دنبال همان هدفی است که دولت ترامپ در برجام پیگیری می‌کرد، یعنی توافقی جامع‌تر که گستره تمام مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی را پوشش داده و بند غروب را از روی محدودیت‌های گسترده هسته‌یی بردارد. این همان نکته‌یی است که ترامپ دقایقی بعد از اعلام خروج آمریکا از برجام اعلام کرد (وطن امروز ۲بهمن).

از سوی دیگر، روحانی در پاسخ به حملات باند غالب و در ادامه التماس و درخواستها برای ادامه برجام، روز پنجشنبه ۲بهمن گفت: اگر برجام در سال۹۴ به ثمر نرسیده بود صندوق توسعه پول نداشت.

اگر سیاست خارجی ما نبود و اگر برجام در ۹۴ به ثمر نرسیده بود پول آن نبود ما الآن اینجا دو میلیارد از صندوق گرفتیم صندوق پولی نداشت صندوق پول اش مال سالهای ۹۴ و ۹۵ و ۹۶ است که ما توانستیم این نفت را بفروشیم و صندوق شرایط مناسب پیدا بکند من البته در این زمینه خیلی نمی‌خواهم توضیح بدهم می‌خواهم آنهایی که بد زبان هستند و البته شاید مطلع نباشند بدانند که سیاست خارجی و دیپلماسی چقدر می‌تواند در اقتصاد و در تولید و در جهش تولید نقش داشته باشد (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۲بهمن).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fce5ef50-2449-457a-af5c-cb019ab97516"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات