728 x 90

روزنامه حکومتی ابتکار: آمار ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در ایران مشغول رکورد زدن است

کرونا در ایران
کرونا در ایران

روزنامه حکومتی ابتکار در سرمقاله خود به تاریخ چهارشنبه ۲۵تیر با اعتراف به بی‌عملی کارگزاران حکومتی و اقدامات شعاری آنان در مقابله با شیوع بیماری کرونا و بالا رفتن آمار ابتلا و مرگ در ایران نوشت: «وقتی اولین نمونه‌های وجود بیماری در ایران به‌طور رسمی تأیید شد، هم‌چنان از سوی جریان رسمی چندان جدی گرفته نشد؛ مثلا صدا و سیما به‌راحتی از سبک‌تر بودن این ویروس نسبت به آنفولانزا می‌گفت و حتی گزارشگر پزشکی اخبار این رسانه هم برای رفع نگرانی مردم ادعا کرد که گرفته‌ام و خوب شده‌ام!
با بالا رفتن آمار اما معلوم شد که ماجرا جدی‌تر از این حرف‌هاست! حالا در شرایطی که آمار ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در ایران مشغول رکورد زدن است، هم‌چنان عزم و اراده‌ای برای تصمیم‌های جدی مقابله با آن وجود ندارد. دلیل این امر را شاید باید در یک نکته جست: شعار دادن و نمایش!.»

سرمقاله روزنامه حکومتی ابتکار در اعترافی دیگر با اشاره به نمایشات مضحک و گوناگون دستگاههای حکومتی اضافه می‌کند: «اخبار کرونایی را از ابتدا تا به‌حال مرور کنید؛ از آن موج اولیه انکار ویروس که بگذریم، چند بار از دستگاه کرونایاب و راه‌کارهایی مثل استفاده از توان سگ‌ها خبر به گوشتان رسید؟ نتایج ضدعفونی خیابان‌ها جز خرابی دستگاههای عابربانک و تلویزیونهای ایستگاههای بی‌آرتی چه بود؟ مشکلات تنفسی و پوستی حاصل از تونل‌های ضدعفونی انسانی را به یاد دارید؟ ادعاهای این‌که ایران در مقابله با کرونا از بقیه کشورها جلوتر است و حتی دیگر کشورها خواستار استفاده از تجربه ایران شده‌اند را چطور؟ چند بار شنیدید که ایران آماده ارسال کمکهای مقابله با کرونا اعم از ماسک و ونتیلاتور و ... به دیگر کشورهاست؟ یا این‌که سیاست «فاصله‌گذاری هوشمند» ابداعی ستاد مقابله با کرونا – که این روزها دیگر به کار برده نمی‌شود – چقدر مؤثر بوده است؟».

سرمقاله‌نویس این روزنامه حکومتی در نهایت مجبور به اعتراف گشته و با بیان وضعیت فلاکت‌بار اقتصادی حاصل از حاکمیت پلید آخوندی می‌نویسد: «در هفته‌های گذشته، این شعارهای پیشین تبدیل به اذعان به این نکته شده‌اند که ایران از لحاظ اقتصادی توان قرنطینه و محدودیت‌های سفت و سخت را ندارد. اگر به وقتش، با مردم صادقانه و بدون شعار، از خطرهای کرونا در عین عدم توان اقتصادی سخن گفته می‌شد، فرصت‌های تصمیم‌های دیگر مبتنی بر واقعیت و نه شعار نمی‌سوخت. این روزها در حالی از دلیل عدم اثرگذاری بر معیشت مردم با تصمیم‌های سخت‌گیرانه برای مقابله با کرونا بر سر مردم منت گذاشته می‌شود که آمارها می‌گوید در بهار امسال، ۱.۵میلیون نفر از جمعیت شاغلان کشور بر اثر آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا کاهش یافته است. در واقع حالا بر اثر این فرصت‌سوزی‌ها، هم چوب را خورده‌ایم و هم پیاز را!».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66e8536e-3f41-453a-b028-bda391e6e80c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات